waarom prikken mijn ogen als ik kleurlenzen draag?

Ik heb kleur lenzen gekocht, ik heb ze al een paar keer ingehad maar laatste keer toen ik het in mijn rechter oog deed prikte het alsof er een haartje in mijn oog zat. Het Brande niet. Is er dan iets mis met mijn lens?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Mogelijk zat er een stofje of een haartje op de lens. Even goed spoelen in het lensbakje met schone lensvloeistof zou dan moeten helpen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!
Dit zijn echt basic lenzen, het zijn geen lenzen die extra zuurstof doorlaten ofzo. Het is puur gemaakt zodat je pupil anders lijkt. Het stukje comfort wordt hierbij niet meegenomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een goede lens moet aangepast zijn aan je oog, de juiste sterkte, de juiste bolling. Doet hij dat niet, zoals bij de universele kleur lenzen dan kan een lens irriteren, ook een klein scheurtje in de lens kan deze irritatie veroorzaken. Een andere mogelijkheid is een haartje, meestal afkomstig van je wimper, onder de lens, of een vuiltje. Het is belangrijk dat je je lenzen na gebruik goed schoonmaakt tussen duim en wijsvinger door zachtjes te wrijven, daarna doe je hem in het lenzenbakje met vloeistof. Soms helpt als je een vloeistof hebt waar je mee schoonmaakt en mee inzet, om een druppeltje vloeistof op je lens te doen voor het inzetten. Doe de lens ook niet te lang in, 4 Uur is voor de eerste keer lang genoeg, daarna kun je de tijd opbouwen. Zorg dat je nagels kort zijn, dan beschadig je de lens niet zo snel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan prikkend aanvoelen als je je lenzen inzet doordat er een vuiltje op zit, een ooghaar onder zit, de lens vies is of doordat je ogen gevoelig reageren op de vloeistof die je gebruikt. Bij het Kruidvat hebben ze een goede zoutoplossing (sensitive) voor zachte lenzen. Let er ook op dat je de lenzen niet te lang draagt. Je hebt namelijk daglenzen, maandlenzen etc.