"Vroegâh", toen we nog geen stijltang hadden, legden we ons haar gewoon op de strijkplank. (Totdat in de jaren 80 de krullen in de mode kwamen natuurlijk).

Standje wol, en je moet het wel met zijn tweeën doen, maar het werkt best.

Je hebt echter bij de Action ofzo al voor een par euro een stijltang, en dat is wel zo veilig, praktisch en gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kom ook van vroeger (wel met ander accent...) en heb dat ook zo voor elkaar gekregen, totdat m'n moeder het geen best idee voor het ijzer meer vond. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroegáh.... XD love it! Dikke ploes!
Niet.

Je hebt een hittebron nodig om je haar glad te maken.
Zonder gaat niet lukken.

Dus je kan het beste je krullen accepteren.
Dat is ook mooi!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal mijn minnetje maar wel even onderbouwen, wel zo eerlijk! Er zijn/waren wel andere én verschillende manieren dit te doen. zie de overige antwoorden. Jammer van de 3 overige anonieme minnaars!
Als je wel een fohn hebt, kam je vochtige haar, pluk voor pluk glad, pak 1 pluk op, kam nogmaals, houdt de pluk onderaan vast met je vingers, trek de pluk glad en fohn deze droog, begin met de onderste laag van je haar.
Ook dit lukt, zeker na wat oefening, maar is wel een klus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet vergeten voor het fohnen een versteviging aan te brengen, liefst (weer de ouderwetse) vloeibare, die bestaat nog van het merk Junior.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je van jezelf al krullen? want ik heb vanmezelf ja golven, of wat dan ook. ik ben gestopt met stylen vanwege het ongezondheid en beschadeging van mijn haar. maar wat ik wel doe ( wat nogsteeds niet goed is voor je haar) dat ik na douchen een fhon en een kam tussen me haar leg. en dan kam en fhon ik tegelijk me haar. als je snapt wat ik bedoel ik gooi dan me hoofd voorover en aan de achter kant van mijn haar leg ik mijn fhon en aan de andere kant me kam en dat kam en fhon ik naar beneden waardoor het stijl en volume heeft. en meestal savonds slaap ik niet in een knotje maar in een lage staart. waardoor ik die morgen ochtend nog steeds gewoon normaal haar heb. ik weet niet of het bij jou werkt maar je zou het kunnen proberen bij mij werkt het in iedergeval! btw, je kunt ook bij de kapper je haar permament stijl laten doen. maar dat doe ik zelf persoonlijk liever niet.

Succes !

xo Lisa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je haren laten drogen na het dochen.En insmeren met kokosolie.Maar niet te veel anders wordt het vettig.En dan goed uitkammen en met een hoofdoekje slapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad kan het ook met een strijkbout maar dit is erg slecht voor je haar. verder kan je het met een krultang proberen maar spuit altijd even met brushing
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zus doet haar haren nogsteeds soms onder de strijkijzer en dat werkt prima. Alleen niet te lang op dezelfde punt blijven anders heb je niet eens haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik gebruik na het douchen altijd een soort van serum van schwarzkopf: Gliss Kur Asia straight. dit helpt aardig goed tegen sowieso pluizig haar. ik heb van mezelf krullen, en sinds ik dit gebruik is mijn haar een stuk steiler. je hebt van ditzelfde merk ook shampoo en conditioner. Dat werkt ook heel goed.
Het serum gaat echt heel lang mee. het verbaast mij zelfs. ik heb een flesje, nu al een half jaar ongeveer, misschien nog wel langer en hij is nog niet eens voor de helft leeg.

verder kun je je haar borstelen tijdens het föhnen. dit maakt je haar al gladder. en bij de Action kun je heel goedkoop een steiltang aanschaffen.