krijg je meer puistjes als je gaat slapen met je vette haren?

Doordat je haar tegen je gezicht kan komen. Is dit zo? Kun je dan beter als je vet haar hebt met je haar vast gaan slapen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Ik denk dat het mee zal vallen. Als je haar vet is, zit dat vet volgens mij voornamelijk vlakbij je hoofdhuid, waar het vet ontstaat. De haren die je gezicht kunnen raken, druipen niet van het vet. Daarom denk ik dat het meevalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als haar vettig is (voornamelijk als je vrij stijl of golvend haar hebt dat makelijk glijdt) zitten je hele haarstrengen onder talg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het zover laat komen, kun je beter vaker je haar wassen.
En als het echt extreem snel vet wordt, heb je volgens mij een probleem wat je aan je huisarts voor kunt leggen.
Nee, die puistjes komen van binnen uit, niet van je haar. Als je echt last van puistjes hebt kun je misschien beter eens een keer naar een schoonheidsspecialiste in plaats van je druk maken om mogelijke fabeltjes
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je vette haar(als je het met een masker aan het behandelen bent bijv) tegen je gezicht komt kun je zeker wel last van puisten krijgen doordat je porieën verstopt raken! Daarom is het beter om je gezicht niet aan te raken. Deze vooral voorkomen als je van jezelf een vettigere huid hebt! Als vraagsteller veel puisten heeft die niet weggaan desondanks hij/zij zijn huid goed schoonhoud heeft zal een schoonheidsspecialiste niets kunnen doen(je huid reinigen en hydrateren is voldoende), zij of hij moet naar de dermatoloog gaan!
Ja, dat is veel beter want je vette haar kan je porieën verstoppen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja, dat klopt. Heb ik ook. Ik was daarom om de dag mijn haren. Zodat ze niet zo vettig zijn. Als ik mijn haren lang niet was, heb ik ook meer puisjes...
Jeugdpuistjes, acné vulgaris, wordt veroorzaakt doordat de talgproductie van de huid verstoord raakt door de hormonale veranderingen in de puberteit. Het heeft dus een hormonale oorzaak en wordt niet veroorzaakt of verergerd door vet dat van buitenaf op de huid komt.

Door te gaan slapen met vette haren kan het vet in je haar (dat is gewoon talg, oftewel huidvet) op de huid komen, maar dat heeft dus geen invloed.
Wel kan het gebeuren, als er erg veel vet op de huid komt, dat de puistjes daardoor groter en roder lijken. Dit is echter een optisch probleem en geen daadwerkelijke verergering van de puistjes. (Dit is waarschijnlijk ook de oorsprong van dit soort fabeltjes.)