ineens heb ik sinds vanmorgen gekke bruine vlekken op.mn hand krijg dat er ook niet af wat kan dat zijn?

Heel vreemde vlekken heb ik. En ze gaan ook niet weg. Ook niet met water ik voel niks t ruikt niet. Het lijkt beetje op chocolade

27.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Foto?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gisteren geen constructielijm gebruikt?
molenaar
9 jaar geleden
Nee geen lijm gebruiikt
molenaar
9 jaar geleden
@flipjeboot hopelijk werkt de link http://www.mijnalbum.nl/Album=6PLIAYRW
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt wel op jodium.
molenaar
9 jaar geleden
Dat is toch voor op wonden? Maar ik heb dat niet gebruikt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja klopt, daar krijg je ook van die vervelende vlekken van.
molenaar
9 jaar geleden
Maar dat heb ik in irder geval niet eens in huis das dus niet t geval hier haha
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik lees dat het ook van bepaalde voeding kan komen, veel wortels bijvoorbeeld. Maar echt betrouwbare bronnen zie ik nog niet.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Sinds vanmorgen zeg je. Toen je wakker werd had je ze ineens? Ligt er iets in je bed? Ben je met de bus/trein gegaan, zat daar misschien iets aan een stang of een leuning van een trap? Het ziet eruit alsof je ergens in hebt gegrepen. Handen wassen met terpentine?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je lelies in huis? Die geven nare vlekken.
Je kunt kijken of het er met tandpasta of jif af gaat?
molenaar
9 jaar geleden
Nee er lag niks in mn bed en ben niet met de trein geweest zal is kijken voor t terpetine
molenaar
9 jaar geleden
Ook geen lelies in huis.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Het doet mij ook denken aan Jodium (Betadine) of anders beits. Misschien zat er ergens iets aan. Winkelwagentje, handvat van je autoportier....
Amadea
9 jaar geleden
Heb je iets vastgehad wat heel oud en zwaar verroest was? Roestvlekken kunnen heel hardnekkig zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je echt heel zeker weet dat je niet in aanraking bent geweest met alle mogelijke suggesties die bij de reacties staan of misschien iets anders dan kun je het beste je huisarts raadplegen.

Het beste antwoord

Nou ik heb aardig zitten puzzelen, maar een heel duidelijk antwoord moet ik je schuldig blijven. Zo op de foto te zien is de verkleuring van de huid maar zeer oppervlakkig. Het ziet er in ieder geval (voor mij) niet uit als bijvoorbeeld een versterkte pigmentatie zoals dat bij sommige huidziekten voorkomt.

Wat me verder opvalt aan de foto is dat de bruine verkleuring eigenlijk alleen op de kootjes en rand van de hand zit. In de plooien bij de buigzijde van de gewrichten is de huid normaal van kleur. Dit suggereert dat je huid in contact is gekomen met 'iets' dat de bruine verkleuring geeft; dit is immers het gebied van de huid dat in aanraking komt met het oppervlak als je iets vastpakt. Dat de verkleuring zo oppervlakkig is klopt hier ook prima mee.

Wat dat 'iets' is daar kan ik geen antwoord op geven. In de reacties worden hiervoor al een paar goede suggesties gedaan. Dingen als verf, beits ed lijken me minder waarschijnlijk aangezien je dat met voldoende boenen altijd wel weg krijgt. Er bestaan echter ook stofjes die de huid zelf verkleuren waardoor de bruine verkleuring dus niet weg te poetsen is. Ik denk dat het nog het meest waarschijnlijk is dat dit gebeurd is, al kan ik daar onmogelijk zeker van zijn.
Eigenlijk alle bijtende stoffen, maar vele andere chemicaliën (veel soorten lijm, schoonmaakproducten ed) kunnen dit doen, zeker als ze lang de tijd hebben gehad om op je huid in te werken.

Als dit inderdaad het geval is dan kan het gelukkig geen kwaad. Het is dan een verkleuring van alleen de buitenste laag van je huid. Zodra dat afgeschilferd is ben je de verkleuring dan ook weer kwijt. Hoe lang dat duurt hangt af van de precieze diepte, van enkele dagen tot weken.

Zoals je al leest zijn er wel onzekerheden in dit verhaal. Als je meer zekerheid zou willen dan kan je het beste toch even langs je huisarts gaan, maar mijn inschatting is dat je ook wel veilig een tijd kan wachten om te zien of de verkleuring niet gewoon weg slijt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
molenaar
9 jaar geleden
Hele mooie reactie.
Het is een heel stuk minder dan gisteren dus denk dat het geen kwaaad kan dank voor dit antwoord