Kan je 2 verschillende nachtcrèmes tegelijk gebruiken?

Bijvoorbeeld creme dat meer gericht is op puisten op je voorhoofd, en andere creme voor de onderkant van je gezicht. Is dit mogelijk of is dit slecht en kunnen ze op elkaar reageeen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.8K
Amadea
2 jaar geleden
Zorg voor gezonde vetten (plantaardige oliën) in jouw voeding, dan heb je helemaal geen nachtcrème nodig.

Antwoorden (1)

Nee, dit is helaas niet verstandig.
Een verzorgende creme is een complex product waarin de verhoudingen van de onderdelen precies op elkaar afgestemd zijn om een bepaald effect te bereiken.
Door ze te gaan mengen verstoor je niet alleen die verhoudingen, maar breng je ook stoffen bij elkaar die elkaars werking (negatief) kunnen gaan beïnvloeden.
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Volgens mij wil de vraagsteller de cremes niet mengen, maar twee verschillende cremes gebruiken op verschillende delen van zijn / haar gezicht: één creme voor een wat vettere huid op het voorhoofd, en een andere voor de rest van het gezicht. (Ik vraag me ook af of dat verstandig is, maar weet er te weinig van af...)
SimonV
2 jaar geleden
+ Het lijkt me onvermijdelijk dat er tijdens het smeren per ongeluk halverwege een deel met twee crèmes behandeld wordt.
Rieneke1
2 jaar geleden
@SimonV En dan? Explosiegevaar? We hebben het niet over chemische verbindingen .Ik zou vrolijk smeren en me er zeker geen zorgen over maken.
SimonV
2 jaar geleden
Nee, dodelijk zal het niet zijn. Je hebt hoogstens kans op een geïrriteerde huid of een verminderde werking van een middel.
https://www.beautyjournaal.nl/2012/09/14/gerti-vertelt-kun-je-merken-door-elkaar-gebruiken/