Mag je als je in een ijssalon werkt gel nagellak op je nagels hebben?

3 maanden geleden
2.6K
tinus1969
3 maanden geleden
Waarom zou dat een probleem zijn?
TurfGraver
3 maanden geleden
@tunus, hygiëne.

Antwoorden (1)

Niet elke ijssalon zal dezelfde personeelsregels hebben. Maar voor een beginnende medewerker in zo'n salon geldt dat die geen nagellak, overdadige make-up of zware parfum moet gebruiken. De nagels moeten verzorgd en kort zijn, zodat ze vanaf de handpalm gezien niet zichtbaar zijn.

Nagellak kan afbrokkelen en in het ijs terechtkomen. Ook gel- en kunstharsnagels zijn niet toegestaan, omdat ze kunnen afbreken.
3 maanden geleden
ronron1212
3 maanden geleden
@Amadea kn je dat onderbouwen met een link of bron?
ronron1212
3 maanden geleden
hier de onderbouwing @Amadea
https://ambachtelijkijscentrum.nl/hygienecode/persoonlijke-hygiene/
HannekeJanssen
2 maanden geleden
Zware parfum lijkt mij sowieso niet handig als je met eten en drinken werkt - niet in een restaurant of ergens anders, en niet als beginnend personeelslid maar ook niet als je er al langer werkt!