hoe krijg je schmink van je gezicht af?

Ik moet voor school zwartepieten, maar hoe krijg ik die schmink makkelijk van mijn gezicht af?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.2K

Antwoorden (3)

Dat hangt een beetje van de schmink af natuurlijk, maar wat met gewoon water blijft zitten, krijg je er vaak wel af met een beetje olie op een dotje watten (of wattenschijfjes). Is ook wat zachter voor je huid dan een washandje met water en zeep, als je daar echt mee gaat boenen dan wordt je huid erg schraal. Olie werkt vaak wel goed bij schmink die niet wateroplosbaar is. Daarna kun je het natuurlijk wel nog een keer met water en zeep schoonmaken om het olielaagje eraf te halen.

Babyzeep is ook fijn voor zoiets; wat zachter voor de huid en soms nog een beetje olie-achtig ook. En natuurlijk make-up remover, daarmee krijg je schmink er ook wel af.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een laagje bodylotion erover smeren (met toneelgroep gebruikten we wel nivea) en daarna alles in één keer met wat watten of een doekje verwijderen helpt trouwens ook.

Maar 'makkelijk' ga je met waterbestendige schmink niet krijgen, vrees ik. Zeker als je je hele gezicht onder de schmink smeert, ben je echt wel even bezig na afloop om alles eraf te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met zeep wassen, zeker van je gezicht, is sowieso niet slim.
zeep droogt de huid uit! dus gewoon nooit je gezicht met zeep wassen is verstandiger. Zonder zeep wordt het ook wel schoon hoor ... ;)
Wanneer je goed geschminkt wordt, zal dit met Grimas - schmink zijn. Deze is heel gemakkelijk te verwijderen met baby- olie doekjes.
Na 10 minuten kun je je weer gewoon op het schoolplein vertonen zonder dat er een spoortje overblijft.

(Zorg dat je huid niet droog is, voor gebruik goede dagcreme opdoen in een dun laagje. )
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een + :D
Het beste en zachtste voor je huid is de schmink eraf halen met olie.
Mijn favoriete manier is met pure 100% kokosolie, gewoon bij de supermarkt of toko te koop.
Je kan ook andere producten gebruiken, als er maar olie erin zit!