Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb nu op het moment een koortslip. Mag ik onder de zonnebank?

Ik heb op internet gelezen dat door de zonnebank een koortslip kan ontstaan, maar niet dat als je een koortslip hebt je niet onder de zonnebank mag. Ook heb ik gelezen dat de zonnebank juist de koortslip uitdroogt, waardoor deze sneller geneest (doordat er een korst op komt).
Mag ik nu wel of niet onder de zonnebank met mijn koortslip? :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je mag er wel mee onder de zonnebank, maar smeer er dan wel een goedje met een hoge beschermingsfactor op. Anders verbrandt de nieuwe huid die zich vormt op het genezende wondje, meteen weer.

Of een koortslip zich echt ontwikkelt door de zonnebank is trouwens ook nog onderwerp van discussie: je krijgt alleen een koortslip als het herpes simplex-virus al ergens in je lichaam aanwezig is, en over het algemeen wordt aangenomen dat een dipje in je weerstand de reden is dat de koortslip de kop op steekt. Veel mensen die ik ken met een koortslip, geven trouwens wel aan dat ze hem krijgen als ze voor 't eerst weer flink in de zon komen na een lange zon-loze periode.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikzelf heb dit een keer gedaan en het is heel erg uitgedroogd erdoor.. Maar dat had geen positief gevolg. Heel de dag trekkerig gevoel en moest het daarna weer in smeren met vettigheid waardoor het uiteindelijk weer een vies gezicht was..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding