Blijft mij haar langer gerelaxt als ik het minder was?

Ik heb zon drie dagen geleden mij haar gerelaxt (Permanent gestyled) ik ben er erg blij mee maar het was best wel een pittig prijsje maar als nog ben ik er erg blij mee! Maar ik vond het toen ook teleurstellend te horen dat het maar 3 maanden zo blijft... want ik had toch verwacht dat het wel zon jaar erin blijft! En mij haar ziet er echt niet uit als het bossig en krullig is en ik weet niet of ik het om de 3 maanden ga redden om steeds zoveel geld bij elkaar te gaan rapen :( mij vraag dan is als ik mij haar maar 1 keer of 2 keer per week was zal de relaxer dan langer in mij haar blijven zitten? bijvoorbeeld een maand langer of 2 maanden langer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het verbaast me dat je schrijft dat je teleurgesteld was dat het maar een maand of 3 zo blijft zitten. Als ik het geld bij elkaar zou moeten rapen (wat ook zo is) zou ik van te voren informeren hoelang je er mee kunt doen, dan is de teleurstelling niet zo groot als ik nu bij jou voel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat op alle doosjes permanent, maar mijn krullen uit laten groeien duurde vroeger echt wel ruim twee jaar, hoor. Het uitzakken van de krul is het enige probleem - en de uitgroei. Maar gerelaxed haar kan natuurlijk niet meer uitzakken....en ik maak me sterk dat het 'inzakt' . Wat recht is , blijft recht.

Antwoorden (2)

'Permanent" betekent blijvend. De haar wordt blijvend beschadigd. In de regel echter wordt permanentvloeistof gebruikt voor het krullen van stijl haar. Na verloop van tijd groeit dat uit en zitten bovenaan geen krullen meer, en door te agressieve en intensieve behandeling wordt het haar slapper, waardoor de krul er uit zakt. En dan moet je opnieuw. Vandaar de drie maanden.

Bij relaxen gebeurt er natuurlijk iets heel anders : de natuurlijke krul gaat juist UIT het haar. Ook hier heb je te maken met uitgroei, al zal daar zeker bij lang haar niet heel snel veel van te zien zijn, maar niet met het verder verzwakken van het beschadigde haar . Hoe lang het duurt voor je je haar echt opnieuw moet relaxen hangt heel erg van je natuurlijke haarstijl af en zal vooral bij echt kroeshaar best snel noodzakelijk zijn. Maar een maand of twee langer is best goed te doen, zolang je zorgt voor goede producten die je haar niet (nog verder) uitdrogen maar juist vocht inbrengen. En zelfs voedende olieen zullen geen kwaad doen. Afhankelijk van je natuurlijke krul sluit ik zeker niet uit dat het best een jaar recht moet kunnen blijven. Het is de uitgroei die een probleem gaat worden ; niet het uitzakken van de krul zoals bij gepermanent haar.

Je haar minder vaak wassen is altijd een goed idee, want een mens hoeft - net als alle andere dieren - van nature geen zeep in zijn 'vacht' te smeren om die te onderhouden- en zeker niet dagelijks. Dat is maar een raar aanwendsel geinspireerd door de cosmetische industrie na de oorlog.
Hoewel ik zelf geen goede voorbeelden ken van mensen met kroeshaar die de 'no-poo'-methode volgen (geen shampoo gebruiken), want dat is vooral een uitstekende remedie tegen vet haar en hoofdhuidproblemen zoals roos, jeuk en uitslag en haaruitval ; allemaal problemen die bij mijn weten bij kroeshaar minder vaak voorkomen.

In de link een goede beschrijving van hoe je je relaxte haar zo optimaal mogelijk in conditie houdt. Speciaal afgestemd op kroeshaar, dus zo te zien een zeer gezond shampoo-regime (eens per week-twee weken ; daar dus geen dagelijks-wassen-waanzin). Wel te veel cosmetische middeltjes naar mijn zin, maar het moge duidelijk zijn dat het hier gaat om zeer sterk mishandeld haar, dat inderdaad wel wat hulp nodig heeft. Het is allesbehalve ' puur natuur' .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
relaxen is heel erg slecht voor je haar. mijn haren groeiden wel maar uiteindelijk was t zo dun en brak t snel af dus moest ik wel een heel groo stuk eraf knippen. je kan beter af en toe met de styltang erover heen ipv om de 3 mnd straighten. er is niks mis met kroes en krullend haar je moet er gewoon wat meer tijd in steken om het goed te krijgen. leer van je natuurlijke haar te houden is het beste:)

na het wassen met speciale shampoo en conditioner voor krullend haar zet ik mn hoofd ff in koud water zodat de krullen beter worden.
daarna niet meer kammen en vooral niet borstelen!
alleen met je vingers wat erdoor heen.
ik verdeel me haar in 4 stukken en dan haal ik elke keer een klein pluk daar doe ik wat andrelon krulcontrol creme in en daarna beetje gel. en zo ga ik pluk voor pluk verder. niet erin wrijven maar voorzichtig met je vingers erin ''kammen'' en daarna fohnen en klaar is mn bos prachtige krullen:)