Waarom is haarverf specifiek voor mannen óf vrouwen te koop maar niet unisex, en gaat er iets mis als een man het vrouwenprodukt gebruikt of andersom?

Bij vrijwel elke drogist staan er rijen en rijen haarverf voor vrouwen, keuze uit vele merken, in bij elk merk vele modetinten te krijgen maar ook kleuren die de natuurlijke haarkleur benaderen, en verven die speciaal voor grijs haar zijn bestemd.

De herenafdeling is heel bescheiden maar een 3-tal tinten bruin is wel beschikbaar vaak, van één merk.

Wat me nu opviel is dat de herenverven 12-14 euro per verpakking waren (endie duurste bevat slechts 35 ml verf...). Terwijl er bij de verf voor vrouwen ook dure verven zitten maar ook genoeg merken die verven verkopen voor minder dan de helft van dat bedrag.

Zijn mannen en vrouwen hoofdharen zo verschillend dat ze echt aparte haarverf moeten gebruiken, of zou een man om zijn grijze haren te verven ook gewoon een goedkoop merk vrouwenverf in bruin of donderblond (bijv) kunnen nemen zonder paars of kaal of gek te eindigen?

Maw is dit puur commercie of is er een wetenschappelijk aantoonbaar verschil en zitten er ook echt andere componenten in de mannenverf?

9 jaar geleden
11.2K
crispy
9 jaar geleden
Mijn eerste gedachte is dat het een hormonale kwestie is. Maar op http://www.haarcentrum.nl/haar-info/hormoonhuishouding/ zie ik dat de hormoonhuishouding (en dus ook de menstruele cyclus) geen invloed hebben op het aanslaan van een permanent of verkleuring. Lijkt erop dat het alleen een marketing kwestie is :-)
Utrecht
9 jaar geleden
Mannen willen geen haarverf kopen uit het vrouwenschap met vrouwen op de verpakking. Die willen iets voor echte mannen. Het is enkel marketing....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Puur marketing inderdaad.
Ikzelf gebruik gewoon haarverf 'voor vrouwen' en dat werkt prima. :)

Het beste antwoord

Er zit geen verschil tussen de kwaliteit of het product verf voor mannen of vrouwen, het enige verschil is dat er grotere handschoenen inzitten en een andere foto op het doosje staat. Dat er voor vrouwen meer kleurkeuze is, is omdat mannen zelden hun haar een andere kleur kleuren dan een natuurlijke tint, als je dat wel wilt als man kun je dus rustig de verpakking met een vrouw op de foto kiezen, alleen moet je er dan rekening mee houden dat de handschoenen die erbij zitten te klein voor jou zijn. Maar bij de drogisterij zijn ook los van die latex handschoenen te koop in de maat L, die vind je in het vak waar de pleisters liggen, of bij de huishoudelijke producten. Het verschil in prijs is omdat deze producten minder worden verkocht, en dus voor een kleinere markt worden gemaakt. Er is geen verschil tussen het hoofdhaar van een man en van een vrouw.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja ! En nee :). Het verschil wat je zelf al constateerde mooie vrouwen met zo ontzettend veel kleuren . Vaak kleuren ook al realiseer je dat niet die NIET in de natuur vaak voorkomen . Zie jij wel eens een goud koper p blonde jongen of een aubergine rode oude heer ? Zelden of hij moet een avontuurlijke keus gedaan hebben bij de drogist :) ja het kan voorkomen maar uiterst zeldzaam . Mannen als je die kleurt moeten zo natuurlijk mogelijk gekleurd worden dus daarom mat blond mat bruin Daarbij mannen willen meestal geen mode tinten maar alleen hun grijze haar weg . Niks kan erger zijn dan een man kleuren in een te warme mode tint die loopt dan vind hij voorgek . Goed gekleurde mannen zijn bijna onzichtbaar gekleurd vaak expres nog wat grijs laten zitten . Zit er verschil in de samenstelling ja de kleuren zijn matter de geurstoffen vaak wat ? En ja door Crea goed gezegd grotere handschoenen . Kan je als man vrouwen haar verf gebruiken ja ! Maar pak dan mat blond 8 .tot zo mat donkerbruin 3 . Kies nooit te donker. Er zit geen verschil maar dan moet je precies weten wat je doet . Het is ALS man ook veel leuker thuis komen met een pakje waar een stoere man op staat en met handschoenen die passen dus ja het is ook marketing .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja de structuur van mannen haar is vaak minder zacht grover dikker . Vrouwen haar is vaak wat zachter . Er bestaan voor mannen ook kleuringen die oxideren na -2 uur dus opsmeren uitspoelen en na twee uur kleurt het pas .