Hoe voorkom ik dat oogpotlood afgeeft?

Ik heb redelijk kleine ogen, met rimpelige/overhangende oogleden. Als ik oogpotlood aan wil brengen boven mijn oog (wimperrand), geeft het na een paar minuten al strepen af boven mijn oog en op mijn wimperrand nog maar een heel vervaagd lijntje. Om een voorbeeld te zien: Mascha van Beautygloss heeft er een aantal jaar terug ook een vraag over gesteld (bijlage)

Hoe zorg ik ervoor dat mijn oogpotlood goed blijft zitten? Als ik haast heb, heb ik geen tijd om eyeliner aan te brengen of een volledige ooglook.
Daarnaast werkt oogschaduwbasis ook niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Dit kun je niet voorkomen met een gewoon oogpotlood, wel zijn er waterproof oogpotloden te koop, waar je dit probleem mee kunt voorkomen. Je brengt het oogpotlood aan, houd je overhangende ooglid een minuutje omhoog en strak. Vervolgens kun je je ooglid loslaten. Het afgeven komt, doordat het hangende ooglid een plooi vormt tegen je wimperrand, waar vocht niet weg kan. Waardoor het lijntje af gaat geven. Helaas zijn de waterproof oogpotloden wel duurder, dan de gewone kohlpotloden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken die van de Etos niet, heb je het ook de tijd gegeven om te hechten aan je huid?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry dat ik zo laat reageer, ik krijg geen mail meer met reacties. Het potlood moet even de tijd krijgen om zich vast te zetten aan de huid, hetzelfde effect dat viltstift nodig heeft om te drogen. Alleen hoeft dat oogpotlood niet te drogen, maar moet wel hechten. Het beste kun je je ogen goed reinigen voordat je het aanbrengt, dan je ogen droog deppen met een tissue, vervolgens breng je het potlood aan, hou je je overhangende oogleden even omhoog en dan moet het lukken. Lukt dit niet, dan kun je beter eens een ander merk proberen.
Succes.