Kan het dat een pil eerst wel helpt tegen acne en als je opnieuw begint niet helpt?

Ik heb 3 jaar lang de diane geslikt, dit hielp perfect tegen de acne. Ik kreeg jammer genoeg erge migraine, waardoor ik met de yasmin pil moest beginnen. Deze hielp nog steeds goed tegen acne, wel af en toe een puistje maar dat vond ik niet erg. Hierna ben ik helemaal met de pil gestopt voor de migraine, maar de migraine bleef.

Na een halfjaar kwam de acne weer terug en ben ik begonnen met yasmin pil, omdat de diane zo slecht in het nieuws was. Ik ben nu aan het eind van de vierde strip. Mijn acne is weer terug alleen veel erger dan het was voordat ik met de yasmin begon. Ik heb onderhuidse ontstekingen die erg veel pijn doen en het ziet er natuurlijk niet uit.

Het beïnvloed mijn leven, soms ga ik niet naar school omdat ik me er zo erg voor schaam. Van de week ben ik naar de dokter gegaan, die adviseerde me om door te gaan met de yasmin, en heeft me nog een creme meegegeven. "Je hebt nog niet alles geprobeerd dus dat gaan we eerst doen, vertelde ze me. Terwijl ik een waslijst kan opnoemen welke middeltjes ik wel allemaal niet heb gebruikt.

Mijn vraag is dus: Kan de yasmin mijn acne nog gaan verminderen? Aangezien ik aan het eind van mijn vierde strip zit en er niks van verbetering te zien is aan mijn huid. Kan het zijn dat de yasmin toen der tijd hielp omdat ik van de diane naar de yasmin ging?

Ik wil weer het allerliefst aan de diane. Deze pil heeft mij geholpen om van mijn acne af te komen. Is dit verstandig vanwege de vele kritiek over de diane?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Diane word niet meer voorgeschreven volgens mij aan nieuwe patiënten omdat er te veel gevaarlijke bijwerkingen zijn.
Als je langer dan een jaar bent gestopt ben je een nieuwe gebruikers, krijg je het dus niet meer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een medicijn gebruiken dat niet veilig wordt geacht is niet verstandig, hoe naar jouw probleem ook is (weet er alles van!). De huisarts heeft mij eens een behoorlijk agressieve creme gegeven, die hielp wel goed.
Ik vind ook dat je gewoon alle middelen kan gaan gebruiken die de huisarts aanraadt, en als het niet werkt, gewoon weer aan de bel trekken.
Als je goed aanvullend verzekerd bent kun je een heel aantal acnebehandeingen bij de schoonheidsspecialist vergoed krijgen.

Antwoorden (1)

Ik weet het niet zeker maar zou het niet kunnen zijn dat je resistent bent voor de bijwerkingen? ( zoals het verminderen van de acne). Het komt ook vaak voor dat het een paar maanden duurt voor de acne inderdaad weer vermindert. Zoals je zelf aangeeft de Diane word het meest voorgeschreven tegen acne. Misschien toch maar weer aangeven bij de dokter dat je liever terug gaat naar je oude pil? Ik hoop dat het weer goed komt voor je!