Hoe kan het dat als ik het warm krijg ik steeds jeuk krijg op willekeurige plekken op mijn lichaam?

Ik heb dit al eigenlijk heel mijn leven lang en het is super irritant ik dacht eerst dat het lag aan dat ik te lang aan het douchen was of te warm douchen maar als ik koud douche en kort heb ik het nog steeds, ik verzorg mijn lichaam ook gewoon goed.
Als ik krab aan de plekken waar ik jeuk heb word het ook niet minder maar juist erger.
Is hier iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm daar heb ik eigenlijk nooit op gelet @Thijs456 maar het is meer en deels in de zon eigenlijk meer of echt als ik echt intensief aan het sporten ben

Antwoorden (1)

Als je het warm hebt, dan verdampt er door de lichaamswarmte vocht uit je huid, waardoor de huid gaat jeuken. Dit kun je voorkomen door je huid in te smeren met een vette bodycreme, olie of lotion.