wat betekent pomade cool grease?

het is voor je haar, alleen kom ik er niet achter wat het werkelijk is. (gel of wax?)
pomade cool grease gebruikt g-eazy voor zijn haar en aangezien ik hetzelfde kapsel heb, wilde ik het ook eens proberen.

Toegevoegd na 1 uur:
Wat kan ik hier in nederland kopen wat erop lijkt / dezelfde functie heeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pommade is een middel dat vroeger door mannen werd gebruikt om in hun haar te doen zodat het goed in model bleef zitten en er mooi fris uitzag.
Het is volgens mij meer een soort creme.

Het beste antwoord

Pommade is een vettige substantie; meer wax dan gel dus. Ook het woord grease (vet) wijst in die richting.

Het is dus een wat vettig product voor het in model brengen van je haar. Vroeger maakten ze er hele vetkuiven mee. En het is zeer geschikt om de nu modieuze 'ouderwetse' kapsels met scheiding mee vast te plakken, precies zoals de mannen in de jaren 30 ook al deden.

Toegevoegd na 11 minuten:
Hier een hele positieve review over het goedje
http://thedappersociety.wordpress.com/2013/04/12/cool-grease-blue/

Op waterbasis wil overigens niet zeggen dat er geen vet in zit ; met name bijenwas en wonderolie zitten in de meeste watergedragen pomades. Het wast er echter makkelijker uit dan puur vet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is dat gigantsich schreeuwend duur zeg !! Ik zou gewoon bij de drogist even kijken voor een gewone, ouderwetse pommade die ongeveer 5 tot 10 keer zo goedkoop is.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord, alleen is deze pomade minder vast van structuur als wax, wax kun je vergelijken met een pakje boter, pomade als een vette cremewax..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, de review die ik heb gelinkt laat dat vrij goed zien met duidelijke foto's en een - in mijn ogen wel erg enthousiast verteld- verhaal. Ziet er uit als gel, is echter wel degelijk op basis van was en olie, niet van suiker. Ik vind het verschil in substantie ongeveer dat van halvarine (of handcreme wellicht) versus roomboter ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus, voor je uitleg van het verschil in substantie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:lol: Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en waar zou dit of zoiets kunnen kopen? en hoe heet het hier?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon bij de Kruidvat en Trekpleister enzo. Brylcreem bijvoorbeeld. Heeft ook een zalfachtige substantie en dient het zelfde doel. Kost nig geen tientje en pot is vier keer zo groot.
Daar hebben ze ook bijvoorbeeld echte Murrays of Hair-Glo, maar dat zijn echte vaste (meer wax-achtige() pommades. Goed voor historisch correcte kapsels ;-)
Laat je desnoods adviseren in de winkel.