neus dik van binnen door piercing. wat nu?

Ik heb nu bijna een week geleden een neuspiercing laten zetten. Ging allemaal prima. Nu heb ik heb gister schoon gedept met wat zout water. Ik word vanochtend wakker en de binnenkant van mijn neus is helemaal dik. Ik kan er nog wel door ademen maar ik vind dit wel erg vervelend. Het doet niet echt pijn. Je voelt het wel als ik er aan kom maar echt pijn is het niet. Wat moet ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (2)

Best is de piercing te verwijderen en het zaakje te ontsmetten en/of ontstekingsremmende zalf te gebruiken.
Indien het erger wordt, raadpleeg je huisarts!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een neuspiercing heeft ongeveer 8 weken nodig om te genezen, tijdens deze periode is het belangrijk dat je de piercing goed verzorgd volgens het advies van de piercer.
Na het zetten van de piercing kan het wondje daarvan ontsteken, bij de neuspiercing is die kans groter, omdat er veel bacteriën in de neus zitten, dat kan ervoor zorgen dat het lichaamsdeel zwellen. Dat zou bij jou het geval kunnen zijn, maar omdat je neus nagenoeg geen pijn doet is dit onzeker. Een piercing die nog niet genezen is, mag je er niet zelf uithalen, daarom is het verstandig om terug te gaan naar de persoon die de piercing heeft gezet en als hij/zij slecht, of onvoldoende advies geeft de huisarts te raadplegen.