Wat moet ik doen als ik mijn snor tegen de haarrichting heb geschoren?

Ik ben 16 jaar oud en heb gister mijn snor geschoren. Ik scheerde eerst met de richting mee, maar ik zag dat ik niet al het haar weg kon krijgen. Dus ik ging tegen de richting in scheren. Dat hielp veel beter en me huid voelt nu ook veel gladder aan dan eerst. Maar ik hoor van vrienden dat het heel slecht is om tegen de richting heen te scheren. Ik stress hem nu wel een beetje, omdat ik nu bang ben dat mijn snor heel slecht uitgaat groeien. Maar wat moet ik nu gaan doen. Moet ik nu afwachten, totdat mijn snor weer uitgroeit of moet ik nog andere stappen ondernemen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
1.6K
TurfGraver
3 jaar geleden
Maak je niet druk.
Scheer me al meer dan 30 jaar zo.
Iets meer kans op huid irritatie en ingegroeide haartjes.

Antwoorden (2)

Gewoon wachten tot hij weer uitgroeit. Je kunt hem dan altijd nog bijknippen of scheren als hij scheef groeit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je haren gaan nu niet scheef groeien. Je hoeft dus niets te doen.
Gillette hierover: “Terwijl scheren in dezelfde richting irritatie voorkomt, kan het er ook voor zorgen dat je niet de diepe of gladde scheerbeurt krijgt die je wilt.”