Welk ingrediënt in merk parfum zorgt ervoor dat de geur langer blijft hangen dan een namaak parfum?

De ervaring leert namelijk dat namaak parfum heel snel vervliegt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
De kwaliteit van de ingrediënten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak een stof die heet of verwant is aan musk . De dure variant komt van een hert !? Dacht ik maar ook Vd rat . Dat is een typische geur buffer stof . Dus op een speciale manier wordt die stof van ouds her al bekend gekoppeld aan een andere geur . Google musk maar eens . In Frankrijk in de buurt van Grasse is de kennis van parfums eigenlijk geconcentreerd in een paar bedrijven . Veel super merken bestellen daar of laten daar hun geuren maken . Componeren noemen ze dat zelf . In Nederland zijn veel top merken van Viktor en Ralf tot Armani allemaal op een of andere manier van loreal . Lore'al doet de marketing heet het ?!?

Het beste antwoord

De hoeveelheid gebruikte geurstoffen. het duurste ingredient in parfum. Of liever : eau de toilette / eau de parfum.
In nepparfums zit vaak zo weinig, dat de geurstoffen grotendeels met de drager / de alcohol vervliegen. In duurdere parfums zit zoveel dat de geurstoffen in de huid trekken en daar nog lang, heel lang blijven hangen.
Ook zit er kwaliteitsverschil in de gebruikte ingredienten, en verschillende hulpstoffen zoals een soort geurfixeer.