De breedte van je heupen is vooral door je botten bepaald, kun je niet zo veel aan veranderen.
Je kunt dikker worden (gaat vaak op de heupen zitten bij vrouwen, bij mannen vaak op buik), maar dat is vaak niet zo gezond.

Wat je wel kunt doen is de spieren in die regio flink trainen, vooral bilspieren en bovenbenen. Als die sterk ontwikkeld zijn, lijkt alles wat strakker en kunnen je heupen ook iets breder lijken (als je echt zwaar traint).
Maar grotendeels moet je het gewoon accepteren, dat is nu eenmaal je bouw.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus 2-3x in de week benen en billen trainen, met gewichten erbij en opbouwen. Beste in de sportschool, waar je goed begeleid kan worden. Squats en lunges zijn vooral goed.
Fietsen is ook goed voor sterke benen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!!!! xx