Na hoeveel tijd mag je opnieuw kleurspoeling gebruiken?

Ik heb anderhalve week geleden mijn haar 'geverfd' met een kleurspoeling. Alleen valt de kleur me nu een beetje tegen en wil ik graag een nieuwe spoeling eroverheen.

Er stond op de verpakking dat hij 28 wasbeurten zou houden, en ik heb mijn haar inmiddels 13 keer gewassen ( met antiroosshampoo, dan ging het er sneller uit las ik?).

Is het te vroeg om een nieuwe spoeling te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Als je haar er gezond uitziet, dan kun je het nu wel weer kleuren, denk er wel aan dat de nieuwe kleur met de huidige gaat mengen en vaak donkerder uitvalt dan bedoeld. Met anti-roosshampoo de kleur sneller laten slijten is oké, maar doe de anti-roosshampoo dan op droog haar, laat het een kwartiertje intrekken en spoel het dan uit, eventueel herhaal je dat een of meerdere keren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn haar is nu wat donderbruin, maar ik wil het liefst een rode tint of lichterbruin. Gaat dit wel gewoon dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dan zal je eerst moeten wachten tot het wat lichter is. Donkerbruin is bijna zwart, als je over een zwart vel papier een rode streep trekt, zie je die ook bijna niet. Zo is het ook met je haar.
Dat kan ook afhangen van het product dat je nu erop gaat zetten.

In sommige bijsluiters staat dat je je haar minimaal 2 weken ( vb ) niet mag gekleurd hebben. En soms hebben ze het zelfs over ingrediënten ( meestal henna of zo ) die je vorige behandeling niet mocht bevatten als je ze gaat gebruiken.