mijn dochter van 7 heeft last donkere haartjes op de bovenlip, hoe kan je die haartjes veilig bleken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een kind van 7? NIET! En waarom heeft zij "er last van"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leer jouw dochten [ en jouzelf!!!}
dat zij mooi is zoals zij is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan beter met je dochter langs je huisarts gaan en hem vragen voor een mening aan hem, wat hij er van vind, per slot je dochter is pas 7 jaar!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hééft ze er last van? Daarmee bedoel ik: heeft ze "donkere haartjes op de bovenlip", of heeft ze "lást van donkere haartjes"? Ik twijfel niet aan het feit, maar ik vraag me af of zij er last van heeft. En dat 'last' kan vrij breed opgevat worden, als ze er bijvoorbeeld mee geplaagd wordt op school, is dat ook heel vervelend. Als het alleen maar zo is dat zij donkere haartjes heeft, en het hindert haar niet, dan moet jij er ook geen probleem van maken. Het hoort bij haar, en als ze 16 is en ze besluit dat ze er 'iets' mee wil, dan is dat nog vroeg genoeg. Ga haar in elk geval niet aanpraten dat het een probleem is, als ze dat zelf niet voelt. Als het haar echt hindert, kun je het inderdaad bleken. Maar wil je dat? Lichte haartjes zie je ook, en als haar huid vrij donker is, kan het zelfs nog meer opvallen. Daarbij kunnen bleekmiddelen de huid irriteren, zeker de tere gezichtshuid van een jong meisje. Ook moet je het goed bijhouden, anders ga je een soort uitgroei zien die nog lelijker is dan de donkere haar op zich. Bleken is vaak niet effectief bij hele donkere haartjes, en permanente ontharing zoals elektrolyse of laseren kan erg pijnlijk zijn en lijkt me onnodig traumatisch voor zo'n jong meisje. Ik zou er de voorkeur aan geven om je dochter te leren dat dit erbij hoort, en eventueel bij plagerijtjes een paar goede snedige antwoorden aan te leren. Als ze echt objectief een snor heeft, ga dan met haar naar de huisarts, want dat kan een teken zijn van een onderliggende (hormoon)stoornis. Maar een paar donkere haartjes zijn heel normaal, zeker als de hoofdharen donker zijn, en als jullie als moeder en vader ook donkere haren hebben. Als ze ouder wordt, kan ze eventueel de haartjes laten verwijderen met permanente ontharing, als ze dat wil tenminste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze is 7...*zucht* ...en nu al voldoet ze niet aan jouw schoonheidsideaal.

Antwoorden (6)

Met waterstofperoxide. Een sterke verdunning uiteraard ; dezelfde als waarmee je je mond spoelt bij aften, 3 % ofzo.

Maar waarom zou je een kind van ZEVEN al cosmetisch moeten behandelen, en haar zo het idee geven dat ze niet goed is zoals ze is ?

Als het bij haar huidskleur hoort, heb je trouwens dikke kans dat lichte haartjes nog meer opvallen dan donkere. Wat wou je dan doen ? Epileren ? Harsen ?

Tenzij het echt een volwassen snor is, is er waarschijnlijk niemand die er over valt, en horen die paar donkere donshaartjes gewoon bij haar. Jezelf accepteren kun je niet jong genoeg leren ; net als het idee dat je je hele even moet sleutelen aan jezelf om aan 'het' ideaalbeeld (van wie ??) te voldoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies.
Het kind [ en misschien ook wel de moeder ] hebben meer
aan een opvoeding zelfvertrouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doet me denken aan die overgaargebakken uitgedroogde mummie gisteren die met haar (rode!) dochtertje naar de zonnebank was gegaan..... http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand-der-dingen/article/detail/1433297/2012/05/04/Moeder-met-tanorexia-riskeert-tien-jaar-voor-meezeulen-dochter-onder-zonnebank.dhtml Feitelijk is het kindermishandeling (al wil ik deze uitwas nog niet met een gebleekte snor vergelijken, de gekte begint natuurlijk érgens....)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die had ik ook voor ogen.
Met dezelfde associatie: wanneer is iets kindermishandeling?
Maar anderzijds: kindertjes kunnen wat zeggen.
De mijne zei op de kleuterschool ook eens: mijn moeder slaat mij altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je de Bolderkar-affaire vergeten, Krol ?
En de Clownsaffaire in Oude Pekela ? Professionals kunnen het verschil tussen kinderpraat en echt redelijk (maar niet feilloos) onderscheiden ; voor het zo ver is echter, kunnen leken (juffen, ouders) al een HELEboel schade aangericht hebben.
Niets aan doen tot ze ouder is en het zelf wil. Met bleken zie je de haartjes nog steeds. Kijk eens om je heen, kinderen van ouders met donkere haren hebben dit vaker. Als het echt heel veel is, kun je via de dokter een medische doorverwijzing krijgen voor elektrische ontharing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijvende ontharing, dat bekijkt een dermatoloog dan (medische indicatie). Ik zou er nooit zelf aan beginnen op zo'n jonge leeftijd. Zoals ik al schreef zie je de haartjes nog steeds met bleken en peroxide in een gezicht van zo'n jong meisje lijkt me geen goed idee.
ik zelf heb dat ook ik kan er zelf niets aan doen dat ik bruin zwart haar heb ikzelf doe er wel veel aan ik heb bijzondere creme dat goed werkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste vind ik het heel erg voor je dochtertje dat je als moeder zijnde je kind wilt veranderen. Want als mijn dochter donkere haartjes had gehad op de boven lip zou ik het schattig,lief of mooi vinden.
Omdat het bij haar hoort. Maar dat is mijn mening.

Je hebt wel van die turkse kappers die het heel netjes wegwerken met een touwtje maar ik weet niet of dat wel geschikt is voor haar leeftijd.. natuurlijk kan je het wel bleken .. maar wat voor effect heeft zoiets op de langer duur? Want als je dochter in de puberteit komt zal ze waarschijnlijk alleen maar meer last krijgen van donkere haren!

Toegevoegd na 50 seconden:
En andere mensen zijn die donkere haartjes helemaal niet maar alleen een leuke meid van 7
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt het uiterlijk van je kind veranderen? Ik ben pas 17, maar dit gaat mij toch echt wat te ver. Iedereen zegt dat je jezelf moet accepteren zoals je bent, en als jij dit nu al bij je kind gaat doen leert ze zichzelf nooit accepteren. Pas als ze er zelf last van krijgt en vraagt of ze ze weg mag halen, dan kan je het doen. Kinderen van 7 letten nu nog niet op uiterlijk maar of ze elkaar lief vinden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plusje :)
Sowiso niet bleken, tenzij je wil
Dat ze bleekvlekken van het blonderen op haar huid krijgt :/ :/ !!!! Gewoon lekker laten zitten en wachten tot ze 13 is ofzo , lijkt me een beter plan