hoe moet ik mijn wenkbrauwen epileren?

ik heb een beetje rare wenkbrauwen en ik wil ze graag epileren maar ik weet niet hoe

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind een eyebrowshaper ideaal!
Te koop bij de Blokker oa,er zit een Led-lampje in zodat je goed ziet wat je doet
Ritsuka
9 jaar geleden
Kun je beter de eerste keer laten doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is toch niet nodig, je wenkbrauwen zien er prima uit!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan de onderkant kun je wat weghalen. De rechterwenkbrauw op de foto laat duidelijk de vorm zien die hij natuurlijk heeft. Je ziet een soort lijn lopen. De haartjes die daaronder groeien, epileer je. Voor de rest is het een prachtwenkbrauw. De andere epileer je in een soortgelijke vorm.

Antwoorden (2)

met een pincet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik voor het epileren van je wenkbrauwen een pincet met schuin aflopende punten. Wanneer het pincet geen goede grip heeft kun je schuurpapier over de binnenkant van het pincet halen, de pincet heeft op deze manier een betere grip op de haartjes.
Voordat je gaat epileren moet je de vorm van je wenkbrauwen bepalen. Dit kun je het beste doen door een potloodje langs je neus te leggen naar de binnenkant van je ogen: dit is de plek waar je wenkbrauwen zouden moeten beginnen. Het eindpunt van je wenkbrauwen bepaal je door het potlood van de punt van je neus tot de buitenhoek van je oog te leggen, daar waar het potlood eindigt dienen ook je wenkbrauwen te eindigen.
Voordat je gaat epileren kun je het beste je wenkbrauwen eerst in model brengen met een oude tandenborstel of wenkbrauwborsteltje. Dit kun je doen door de wenkbrauwen eerst omhoog te kammen en vervolgens weer glad te kammen. Ook is het mogelijk om met een potloodje of concealer de vorm te bepalen, hiermee kun je voorkomen dat je de wenkbrauwen een verkeerde vorm geeft.
Het hoogste punt van je wenkbrauwen kun je op 2 manieren bepalen: door het potloodje van de neuspunt naar de iris te leggen en het eindpunt als hoek te gebruiken, of door de huid boven je wenkbrauwen strak te trekken, je krijgt dan de hoek beter te zien en je trekt de huid strak om te epileren.
Je mag nooit haartjes boven de wenkbrauw weghalen, epileer dus altijd onder je wenkbrauwen! Het is van groot belang dat je de huid met twee vingers strak trekt en de haartjes met de richting mee epileert. Plaats het pincet altijd zo dicht mogelijk op de huid. Wanneer je lukraak gaat epileren heb je kans dat de haartjes in een andere richting terugkomen. Wanneer je de wenkbrauwen heel dun epileert heb je dus kans dat je nooit meer volle wenkbrauwen krijgt. Epileer je wenkbrauwen dus nauwkeurig. Volle en dunne wenkbrauwen zijn onderhevig aan het modebeeld.
Onder de wenkbrauwen bevinden zich ook donshaartjes, deze zijn bijna niet zichtbaar dus je zou ze kunnen laten zitten. Neem je de moeite om ook deze haartjes te verwijderen dan zul je zien dat je wenkbrauwen beter tot hun recht komen en dat oogschaduw een mooier effect heeft op een deze gladde huid.

Om een mooi model te krijgen, kun je ook je wenkbrauwen bij tekenen of poederen, dan zie direct een goede vorm, handig zijn de malletjes bij de poeder. Duur maar zuinig in gebruik.