Mag je je zonder actuele papieren vestigen als pedicure?

Mijn vrouw is vroeger medisch pedicure geweest. Echter vanwege diverse omstandigheden zijn we verhuisd en zijn de papieren " niet meer bijgehouden". Mag ze nu toch weer starten als zelfstandig pedicure?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Pieterke
3 jaar geleden
De eisen voor een pedicure zijn tegenwoordig hoger dan vroeger heb ik gehoord van mijn eigen pedicure dus ik vrees dat je vrouw niet zomaar opnieuw kan beginnen als pedicure. Ik zou eens op de site van Provoet kijken of informeren: https://mijn.provoet.nl/kennisbank/vakbekwaamheid/bedrijfshandboek

Antwoorden (1)

NEEN, dat zit er niet in.
De medisch pedicure houdt zich, net als de gewone pedicure, bezig met de verzorging van de voet en de behandeling van huid- en nagelaandoeningen. Daarnaast voert de medisch pedicure ook specialistische behandelingen uit, zoals de behandeling van de risicovoet, waarbij ten gevolge van een ziekte (o.a. diabetes, reuma, spasticiteit, kanker) of andere oorzaken (o.a. ouderdom, verwaarlozing) een verhoogd risico aanwezig is op complicaties.
Het zijn juist de medische handelingen die continu bijscholing vereisen.
Alle (medisch) pedicures voldoen aan de strenge eisen en zijn vermeld in het Kwaliteits Register voor Pedicures (KRP). Voor zorgverzekeraars biedt registratie in het KRP garantie voor de kwaliteit van de geregistreerde pedicures.
Pedicures die aan de KRP-eisen voldoen kunnen zich registreren. Een geregistreerde pedicure beschikt over de benodigde diploma's én is verplicht zich bij te scholen.