donkerblonde verf over vervaagde medium bruine kleur?

Een tijdje terug heb ik m'n haar laten verven bij de kapper, dit was goud bruin. Maar het begint nu wel heel erg te vervagen, nou heb ik ervaring toen ik namelijk in het verleden mijn haar medium bruin verfde werd het heel erg donkerbruin. Dus nu leek me het een goed idee om er gewoon donkerblonde verf over heen te gooien. Kan dit? of krijg ik dan iets heel raars? (ik ben een beetje bang)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het zal niet het gewenste resultaat geven, je kunt donker haar namelijk nooit lichter verven. Je kunt dit wel bij de kapper doen, zij zullen stap voor stap je haar ontkleuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik verf al zo'n honderd jaar mijn haar zelf en heb meerdere malen donkerblond en goudbruin afgewisseld. Nooit enig probleem ondervonden. (En ik heb nog nooit mijn haren ontkleurd.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan helaas je haar niet zien ! Maar denk eens aan lichtgoud bruin of iets van warm ( goud ) donkerblond iets van kleur hoogte 6 , 7 met warmte ( goud ) de regel bij fijn haar de tint iets lichter kiezen Dat wordt nl snel te donker ! ( dik haar blijft snel wat te licht , hoe komt dat zie een haar als een stam van een boom en ja wil je de stam omvatten heb je meer pigmenten nodig ( meer schakels in een ketting ) om de de stam rond te gaan . Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of het verstandig is, is zo niet te zeggen, donkerblond kan groen uitvallen, maar mogelijk valt dat mee, als er nog een restje rood van het goudbruin in je haar zit. Wat je beter eerst kunt doen, is proberen zoveel mogelijk van de kleuring te verwijderen, dit doe je door op droog haar anti roosshampoo aan te brengen, dit laat je een minuutje of 10 intrekken en vervolgens spoel je dit uit. Herhaal dat nog een keer of 2. Waarschijnlijk ben je dan al veel van je kleur kwijt. Jammer dat je je eigen haarkleur niet vermeld hebt, daardoor is het zeker niet mogelijk een compleet antwoord te geven. Als dat tussen middenblond en donkerblond inzit, dan kun je het beste voor een donker goudblond kiezen, daar zit weer wat rood in, waardoor je zeker weet geen groene gloed te krijgen. Is je haar donkerder (lichtbruin of donkerder), dan blijft je haar zo donker als het nu is, of misschien zelfs nog een tintje donkerder (dit door het stapelen van de kleuren)dit omdat (zoals al gezegd) je met een kleurspoeling je haar niet op kunt lichten, zonder eerst te ontkleuren. Ga naar een drogisterij (DA of Etos, daar wordt nog geld in cursussen gestoken), en laat je daar adviseren door iemand die een cursus heeft gevolgd. Zij kunnen je goed helpen aan een geschikt product. Bij lang haar, 2 verpakkingen gebruiken. Vertrouw je niet op het advies van de drogisterijmedewerker, dan wachten totdat je je eigen haarkleur weer helemaal terug hebt en naar de kapper, of het nog bij een andere drogisterij proberen.
Succes.