Hoe kom je van zwelling van puist af?

Ik heb gisteren een puist uitgeknepen er kwam weinig vocht uit en een beetje bloed maar het was geen puist met pus erin maar ik was eigenwijs en kneep toch heel vaak en heel hard zodat er misschien toch iets uit kwam, maar de puist werd dus heel dik en rood. Hoe kan ik er voor zorgen dat de zwelling verdwijnt en de roodheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
32K

Het beste antwoord

Zwelling kán verdwijnen door het koel te houden (dus probeer het eens met een ijsblokje ofzo met een doekje ertussen). Verder zal alleen camouflage helpen en vooral de tijd... duurt een paar dagen.

Het komt wel doordat je inderdaad veel te lang hebt doorgeduwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ssie

Andere antwoorden (3)

niet meer aankomen voorlopig..
en neem een washandje en doe er wat ijsblokjes in, houd dit een paar keer per dag tegen de zwelling aan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
och wat denken wij weer eender!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb weer een min-naar..yehhhhh
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tss wat is het verschil met mijn antwoord? Nou ja een compenplusje dan maar ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank uwes..
zinkzalf (van swaab) helpt, wordt het kalmer van en zorgt dat de ontsteking geneest. Zwelling trekt weg.
Even vanavond lekker dik opsmeren, uurtje laten intrekken en daarna schoonmaken en nachtcreme erop!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tandpasta. Een klein beetje op de bult aanbrengen en de zwelling wordt snel minder, hier zijn goede ervaringen met paradontax en de cool mint van prodent, maar elke tandpasta voldoet. Gewoon er heel dun opsmeren en het opgedroogde residu verwijderen met een beetje water.
Tandpasta helpt ook tegen ontstoken puistjes.
Overigens is voorkomen beter dan ... maak daarom elke avond je huid schoon en breng een lotion aan.