Hoe kan ik een enorme klit uit mijn haar kammen?

Ik heb een enorme klit in mijn haar (licht kroezend, pluizig haar)! Het is een ophoping van meerdere klitten bij elkaar en het is kurkdroog. Ik ben 14 en mijn haar komt tot 10 CM over mijn schouder. Iemand suggesties? Het wordt echt onhandelbaar, maar ik wil mijn haar niet afknippen! Van onder naar boven kammen heb ik al meerdere malen geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van onder naar boven kammen niet doen. -.-'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al wat Antw daarom , nog een opmerking , wat al gezegd, met haar masker of crème er in uit kammen , door stukje voor .. Niet van onder naar boven ?!? Maar van de punten , langzaam naar de lengten , heel voorzichtig naar de aan zet toe werken , succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de grote klit er voorzichtig uit knippen, of iemand anders dat laten doen. En voor de rest de raadgevingen in de antwoorden opvolgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Sharon, door van onder naar boven te kammen ONTSTAAN juist klitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hup schaar erin. Groeit toch wel weer aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook ergens iets gelezen over slapen met een satijnen doek om je haar of iets met olijfolie..klopt dit of zijn het fabeltjes?

Antwoorden (4)

Onder de douche na het wassen een flinke (=grote) hoeveelheid cremespoeling erin en met die cremespoeling erin uitkammen, of laten uitkammen. Daarna voorzichtig uitspoelen en als je het hebt afgedroogd direct weer doorkammen.
Dat werkt bij mijn dochter heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je haar onder de douche met shampoo (liever met een conditioner) wassen en tijdens het douchen met je vingers de klit er zoveel mogelijk proberen uit te halen en de rest kam je (na het douchen!!!!) eruit
(heb ik vandaag nog gedaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruikte dan altijd wasverzachter, terwijl ik onder de douche stond, haar nat, flinke scheut wasverzachter in masseren, dan kan je het vervolgens met lauw water en een kam, goed uit elkaar krijgen. Mocht dat niet lukken, Dana kan je er eventueel even langs gaan met een scheermesje....

Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je gaat douchen je haren borstelen, dan een flinke dosis conditioner, geen masker! Eerst met je handen grotendeels erdoor geraken. Daarna goed afspoelen, best niet te warm water. Daarna beetje olie opdoen van schwarzkopf. Dan van onder naar boven beginnen kammen met een grove kam. Zo alsmaar hoger gaan en als je er door bent kan je een fijner kam nemen. Zo lukt het bij mij toch, en ik heb ook serieuze knopen! Veel succes