Hoe kan het dat een luchtje in zaak A 25 EU kost en het zelfde luchtje in zaak B 65 EU kost ?

Toegevoegd na 35 minuten:
Exact het zelfde luchtje
Geen namaak

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Amadea
9 jaar geleden
Waarschijnlijk verkoopt zaak A Eau de parfum, terwijl zaak B de originele Parfum verhandelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar zit een luchtje aan....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het exact hetzelfde luchtje? Wellicht is het luchtje bij zaak A maar tijdelijk. Bij sommigen supermarkten (bijvoorbeeld Dirk van de Broek) heb je extra non-food aanbiedingen. Dit wordt in enorme aantallen ingekocht en tegen een relatief laag bedrag gekocht. Deze producten worden echter maar een paar weken per jaar verkocht. Over deze producten wordt niet ontzettend veel winst gemaakt, het trekt wel veel klanten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea en Maarten2212 hebben wijze woorden geschreven. Wat ook wel eens gebeurt:
Een product krijgt een nieuwe verpakking. Het lijkt soms wel op de oude verpakking, maar het is toch net even anders. Sommige ketens kopen dan de voorraad op met de oude verpakking. Dat kost niet veel, daarom kunnen ze het ook goedkoop verkopen.

Het beste antwoord

Dat komt omdat de prijs niet wordt bepaald door de productiekosten maar door de marketingwaarde. Elke winkel bepaalt zelf zijn prijs.
Dat geldt niet alleen voor parfum, maar voor alles wat te koop is.
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Dus het komt erop neer : wat de gek ervoor geeft.