ik heb een heel vet gezicht, wat doe je daartegen?

ik heb een heel vet gezicht, en daardoor wordt mijn haar dus automatisch ook sneller vet, maar wat doe je tegen een vet gezicht? ):

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Amadea
11 jaar geleden
Hoe oud ben jij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hormonen gaat wel weer over
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat dat snel over? Ik ben 17 en ben het onderhand wel zat, krijg er ook zo veel pukkels van :/
Amadea
11 jaar geleden
Wat jij zoal eet kan er natuurlijk ook invloed op hebben. Veel chips en friet, bijvoorbeeld? Stop daar dan mee!

Antwoorden (5)

Een oplossing hiervoor: gebruik blotting papers. Deze doekjes maken je huid vet vrij, super handig om te gebruiken bij een vette huid.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.beautygloss.nl/2009/09/15/blotting-papier/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
's Avonds je gezicht helemaal schoonmaken maar er geen creme op doen zo wordt je gezicht nog vetter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er zelf ook erg last van, bij mij helpt een scrub er goed dat doe ik nu 2 keer per week. En ik was in de ochtend en in de avond mij gezicht met lauw water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je eetpatroon aanpassen kan veel uitmaken. Middeltjes om je huid minder vet te maken lossen het probleem niet op, maar bestrijden de symptomen (Diane uitgezonderd, die werkt van binnenuit). Als je gezond eet en voldoende drinkt leg je een goede basis voor een gezonde huid. Probeer dus veel water te drinken dat zuivert vanbinnenuit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je wie mij echt heeft geholpen? Serena van beautylab.nl.

Stap 1: In een klein kommetje schenk ik een scheutje tomatensap. Vers tomatensap zou nog beter zijn; dompel een tomaat kort onder in kokend water, stop hem in een zeefje en druk hem uit boven een kommetje met een bolle kant van een lepel.

Stap 2: Snijd een citroen doormidden en knijp een paar druppels uit in de tomatensap. Kant-en-klare citroensap (uit dat citroenvormige flesje) kan ook.

Stap 3: Drenk nu een wattenschijfje in je tomaat/citroen mengsel en haal het watje over je gehele gezicht. Laat het opdrogen en ga ermee slapen. De volgende ochtend spoel je je gezicht af met water. Als je dit een paar dagen herhaalt zal je merken dat je huid hier erg van opknapt! Ik gebruik het zelf nog maar een paar dagen en mijn littekens lijken minder ‘fel’, mijn huid is mat en lijkt egaler, mijn puistjes zijn niet meer rood en het ene puistje dat op mijn voorhoofd pronkte is lekker aan het inslinken. I like this stuff!
-------------------------------------------------------------------
Het enige is dat je deze tonic steeds vers moet maken, daarom is tomatensap uit pak wel erg handig. Als je het in een afsluitbaar potje zou bewaren zou het op zich nog wel een week mee kunnen gaan. Citroenzuur is overigens een natuurlijk conserveermiddel, en de tomatensap uit pak heeft natuurlijk ook een houdbaarheidsdatum. Je kunt dus ook in een keer iets meer maken en dat in je koelkast bewaren.
Een tijdje terug maakte ik een tonic van tijm en cranberries, maar ik moet zeggen dat deze tonic me nu al beter bevalt.