Hoe voorkom je statisch haar tijdens vriezen?

Al een paar dagen lang heb ik last van statisch haar, ik word er helemaal gek van! Ik probeer synthetische stoffen zoveel mogelijk te vermijden en de verwarming staat ook niet opmerkelijk hoog. Maar hoe voorkom ik dit statische haar helemaal? De komende dagen blijft de temperatuur namelijk nog wel rond het nulpunt hangen...

3 jaar geleden
in: Haar
1.2K

Antwoorden (2)

Af en toe je vingers onder de kraan nat maken en door je haar wrijven. Ze hoeven echt niet nat te zijn, alleen beetje vochtig. (Beetje op je hand spugen is ook voldoende, maar misschien minder aantrekkelijk).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Voor iedereen geldt dat je het beste zo min mogelijk synthetische of wollen kleding kunt dragen, want deze materialen zorgen ervoor dat je haar gaat knisperen. Ook is het verstandig om niet te vaak je haren te kammen, want de kammende beweging zorgt voor wrijving. Vooral een metalen of plastic kam is niet aan te raden. Beter kun je een houten of nylon kam gebruiken. Nog beter is het om van tevoren wat haarlak op je kam of borstel te spuiten, zodat er een isolerend laagje op je haar ontstaat.

Ook als je een muts wilt dragen, kan haarspray uitkomst bieden. Spuit wat spray in je muts voordat je hem op je hoofd zet. Heb je geen haarlak maar wel handcrème bij de hand? Ook dit helpt. Verdeel wat crème over je handen en wacht tot het bijna is ingetrokken. Ga dan met je handen door je haar.

Verder is het verstandig om ervoor te zorgen dat je woonomgeving gezond is en niet te droog. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld wat waterbakjes aan de verwarming hangen of een luchtbevochtiger gebruiken.