Kun je je "bakkebaarden" weg halen met ontharingscreme?

Hallo.
Misschien een rare vraag, maar kun je je bakkebaarden weg laten halen met ontharingscreme? Ik ben een vrouw. Ik heb erg donkere haartjes. Ik noem het maar bakkebaarden want de haartjes zitten op die plek. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Of weet iemand of dit wel kan met ontharingscreme?

Toegevoegd na 33 seconden:
Bleken en scheren is voor mij geen zin.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
6.3K

Antwoorden (2)

Ontharingscreme is een optie, maar om er definitief vanaf te zijn kun je beter naar een beauty-salon gaan en laten behandelen met IPL (lichtflitsen). Het zal mogelijk een paar keer herhaald moeten worden, maar dan ben je er ook van af. Zelf een IPL-apparaat kopen kan ook, maar is nogal prijzig.
7 jaar geleden
Het is zeker mogelijk met ontharingscreme. Koop dan wel een product speciaal voor het gezicht. Doe voordat je het gebruikt een allergietest, op een onopvallend plekje in de hals. Begin met de lange haartjes af te knippen voor zover mogelijk, zorg dat de huid schoon en goed droog is en breng de ontharingscreme voor het gezicht aan en laat het inwerken (volgens inwerktijd in bijsluiter, beslist niet langer), verwijder daarna de creme met een zacht doekje, of propje watten. Was de ingesmeerde plekken nogmaals om zeker te weten dat alle restjes verwijderd zijn. Smeer je gezicht na de behandeling in met een huid herstellend product, bijvoorbeeld Sudocreme of Nestosyl (beiden laten een witte waas achter, dus doe dat bij voorkeur 's avonds, of op een dag dat je de deur niet uit hoeft). Hou je aan de adviezen in de bijsluiter, anders kan de ontharingscreme brandplekken of pigmentvlekken veroorzaken.
Deze behandeling vraagt veel van het herstellend vermogen van de huid, hou er rekening mee dat je deze behandeling regelmatig zal moeten herhalen, dus verzorg je huid tussendoor goed met een herstellende hydraterende creme.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn voor zover ik weet geen specialisten die werken met onharingscreme, maar mogelijk heb je een vriendin/vriend die je hiermee wil en kan helpen als je het zelf niet durft. Het is heel goed zelf te doen, als je de bijsluiter maar zorgvuldig leest en opvolgt.