Ingegroeide teennagel, is dit aan het genezen of moet ik terug naar de HA?

Vorige week ben ik bij de HA geholpen aan een ingegroeide teennagel, de HA heeft met een pincet de teennagel omhoog getrokken en gelijk het wild vlees verwijderd zonder verdoving, ohh wat een pijn heb ik gehad! Nu moet ik 2x per dag mijn voet in een sodabadje weken, daarna antibioticazalf erop smeren, zalfcompres erop doen en dan een pleister eroverheen plakken! Na 3 dagen dit te hebben gedaan lijkt het alsof het wild vlees weer terug komt! Kan mijn teennagel nu wel verder groeien? Als het eind van de week niet verbeterd is, moet ik toch "geopereerd" worden eraan! Ik hou me hart vast, ik ben zo bang voor de verdovingsnaalden! Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Is beugeltjes plaatsen geen optie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ervaring met de operatie, stelt niks voor, na de prik voelde ik niks meer, ik heb erna ook geen pijn gehad.
De prik doet wel zeer, maar dat is niks bij de pijn die je bij je HA gehad hebt.
Als je echt bang bent, kan je het daarover hebben, er is therapie voor o.i.d. (maar daar weet ik verder niks vanaf)

Het beste antwoord

Die teennagel blijft wel groeien hoor.
Het is misschien wel een idee om regelmatig naar de pedicure te gaan. Die kan heel goed met "dit soort" nagels omgaan. Ik heb zelf diverse keren ernstig ingegroeide en zeer dikke teennagels gehad, weliswaar zonder wild vlees maar wel erg pijnlijk en ik heb sindsdien een pedicure en die heeft voortreffelijk werk verricht (en doet dat nog steeds).
Je kunt wellicht met een medische verklaring vergoeding van je verzekering krijgen. Informeer daar eens naar.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als het einde van de week niet verbeterd is zou ik even bellen met de huisarts. Het is beter dat hij/zij weet hoe de situatie ervoor staat. Je kunt dan gelijk zeggen dat je erg bang bent voor de verdovingsnaalden. Misschien komt hij dan met een andere optie. Je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Foto uoloaden doet het helaas niet maar het ziet er niet echt heel goed uit, misschien dat de HA het toch kan aanstippen zodat het wilde vlees weggaat! Pffff ben als de dood!