ik heb rood haar en wil blauwe dip dye, moet ik mijn haar dan bleken of niet?

Aangezien ik rood haar heb ben ik best blij met mijn haar.
Maar ik wil er graag blauwe dip dye in doen.
Het liefts wil ik mijn haar kleuren zonder het te bleken.
Kan dit of krijg je dan een lelijk resultaat?
Alvast bendankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bleek je niet dan wordt het paarsig groen . Blauw en rood geeft paars maar ben je licht rood dan groenig !? Maar het blijft moeilijk bij deze combi
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
rood haar gaat onvoorspelbaar om met een nieuwe kleur. om dit te voorkomen kun je het ontkleuren idd. Maar pas op, ik heb zelf rood haar en heb ooit een deel laten ontkleuren en dat werd zo broos dat het steeds opnieuw bleef breken. Tot de ontkleuring was uitgegroeid....

Het beste antwoord

Als je het permanent wil, dus niet uitwasbaar, dan is het het beste je haar eerst te ontkleuren, dit om een ander kleurresultaat dan je verwacht had te voorkomen.
Maar sta je ook open voor uitwasbare kleuren, dan hoef je niet te ontkleuren. Dit is trouwens ook een prima methode om te proberen of de kleur je staat. Heb je poreus haar, dan is er een kansje dat ook uitwasbare kleuren in je haar trekken en er daardoor langer in blijven zitten, dit kan een vreemde vage gloed achterlaten in je haar. Je kunt hiervoor de speciale dipdye producten kopen, maar het kan ook met een gewone uitwasbare kleurspoeling, haarkrijt of haarpoeder.
Color mania geeft anders dan de kleurkrijt niet af op kleding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heel erg bedankt voor je antwoord.
ik was vergeten in de vraag te zetten dat het niet permanent moet zijn.
ik ben bijna jarig en dankzij jou het ik een leuk kado om te vragen.
nogmaals dankjewel