Wat moet je doen als ontkleuring van je haar is fout gegaan?

Hallo, misschien hoort het hier niet thuis maar ik zit toch met een dringende vraag waar ik maar nergens een antwoord op vind.
Ik heb een week geleden een aantal lokken bij de kapper laten ontkleuren, de bedoeling was om een natuurlijke ‘coupe soleil’ te verkrijgen. Dit is echter mislukt. De lokken zijn spierwit, en hoewel mijn haar van nature niet erg donker is (heb het nooit gekleurd en is een beetje vuil blond met wat koper in) zie je het heel goed en lijkt het net op een zebra. Nu ben ik naar een andere kapper geweest die mijn haar met kleurshampoo in dezelfde kleur heeft gekleurd als mijn oorspronkelijke, daar zie je dus geen verschil aan en de witte lokken zijn vervaagd. Dat is goed, als tijdelijke oplossing want die shampoo blijft er niet voor eeuwig in.. Weet iemand precies hoe lang deze er in blijft? Of mijn lokken dan weer zo wit zullen zijn als daarvoor? En hoe lang het duurt eer dat die ontkleuring weg is? Ik heb echt dringend iemand nodig die me kan helpen!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Ik als wit geblondeerde kan je daar wel het e.e.a over vertellen.
Die shampoo zal niet zo lang blijven zitten. Als je geluk hebt een week.

Ik heb vorig jaar mijn haar rood gekleurd zo over mijn witte geblondeerde kop heen. Ik heb het geverfd met een permanent verf. De verf bleef afgeven, want het wilde niet hechten. De eerste week was het rood, na een week werd het steeds lichter, hier en daar kwam het wit er doorheen en het haar werd dof en uiteindelijk een combinatie van vaal roze en wittig.

Toen heb ik een soort van haar pigment mouse gekocht bij de kapper en dat dagelijks in mijn haar gedaan. Dat ging wat beter en toen bleef de verf ook langer zitten. Alleen bleef het wel afgeven (Handig als het regent en je moet witte blousjes dragen voor je werk)

Na gebruik van die mouse merkte ik wel dat de haarverf kleuren zoals die op de pakjes staan ineens niet meer dezelfde kleur aan mijn haar gaven. Roodkoper werd ineens veel donkerder.

Je kan je bij een goede kapper laten informeren over een pigment behandeling. Dat is de beste oplossing om je eigen haarkleur weer terug te krijgen. Neemt overigens niet weg dat ik het bijzonder slecht vind van je eerste kapper om je haar zo erg te laten bleken. Spierwit doe je als kapper niet zo maar, alleen op verzoek van de klant.

Andere optie is iedere keer terug gaan naar de kapper en laten bijkleuren met die shampoo, of eventueel die shampoo zelf kopen.

De laatste en minst leuke optie, wachten totdat de coupe soleil helemaal is uitgegroeid of je haar kort knippen (als je dat nog niet hebt)

Ik heb al heel lang een kort kapsel dus ik heb uiteindelijk besloten het rode haar af te laten knippen toen ik een uitgroei had van 4cm.