Hoe maak je een lippenbalsem zonder vaseline maar met kokosvet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik gewoon puur kokosolie wat ik in een klein blikje heb gedaan.

Antwoorden (1)

Ik ben zelf 3 verschillende recepten tegengekomen:

Recept 1: Mint en chocolade. Smelt de cacao boter in een boiler en doe daar wat kokosnoot olie bij. Laat deze op heel laag vuur ongeveer 20 minuten koken en roer af en toe om. Doe hier wat bijenwas bij en nadat deze compleet gesmolten is, haal de pan van het vuur en doe daar de volgende ingrediënten bij: pepermunt essentiële olie, honing, vitamine E en cacao poeder. Stop het goedje in een bakje en laat het 3 uur lang rusten in de koelkast.

Recept 2: Coco-Roos. Smelt wat kokosolie op heel laag vuur in een pan. Wanneer de olie volledig liquide is, voeg hier dan gedroogde rozenblaadjes aan toe en roer goed door. Laat dit een uur lang op heel laag vuur koken. Zeef het geheel door en doe het gezeefde sap terug in de pan. Voeg hier cacaoboter aan toe en roer totdat deze gesmolten is. Haal de pan van het vuur, voeg hier vitamine E olie en rozen essentiële olie aan toe en laat ook dit 3 uur in de koelkast staan.

Recept 3: Lavendel lippen. Doe olijfolie in een pan, samen met wat bijenwas en honing. Laat dit warm worden op heel laag vuur en roer door totdat de bijenwas compleet gesmolten is. Haal het geheel van het vuur af en voeg hier lavendel essentiële olie, vitamine E, cacao poeder en wat gekleurde lipstick aan toe als je een kleurtje in je balsem wilt. Doe de pan met inhoud in een andere pan gevuld met een laagje ijswater en roer snel door terwijl je hier honing aan toevoegt. Doe het geheel in een klein potje en laat dit 3 uur in de koelkast staan.

In plaats van vaseline is hier dus bijenwas voor gebruikt.