Is het normaal dat er elke dag veel haren uitvallen?

Elke ochtend was ik mijn haar eventjes om het weer in de normale vorm te krijgen, uiteraard niet elke ochtend met shampoo en zie ik dat er behoorlijk wat haren in de wasbak liggen. Elke ochtend een stuk of 20 haren, misschien wel meer. Is dit normaal of moet ik me zorgen gaan maken? Voor zover ik me kan herinneren is dit sinds een jaar zo.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je hoeft je geen zorgen te maken, iedere dag ongeveer 100 haren verliezen is normaal, tel ze eens. Pas wanneer je boven de 150 komt is dit een reden om een arts te bezoeken, dit is ook een reden als er dunne of kale plekjes ontstaan. Haren breken ook af door kammen of borstelen, kam je haar alleen als het droog is. Ook breken haren af door eraan te trekken of er met teveel geweld doorheen te wrijven. De afgebroken haren tellen niet mee, met het aantal van 100.

Toegevoegd na 34 minuten:
Na het wassen of spoelen van je haren, je haren niet droogwrijven, maar zover mogelijk droogknijpen en deppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is juist, je verliest zo'n 100 tot 150 haren per dag. Dat merk je vaak niet, omdat dat geleidelijk aan gaat, ze vallen op de grond of op je kleren, of waaien weg door de wind. 's nachts vallen dus ook haren uit, die vind jij 's morgens in je wasbak. Draag je het toevallig vaak ('s nachts) in een staart? Elastieken kunnen het haar ook laten afbreken, plus is het zo dat wanneer jij je haar een hele dag/nacht vast hebt die haren nergens naartoe kunnen, die kom jij dan dus tegen wanneer je je stiek eruit haalt. Het is aan te raden om 1 keer per dag je haar te borstelen. Een losse vlecht ipv. staart kan ook helpen.