Hoe kan het dat ik 2 compleet andere haren op mijn hoofd heb?

Ik ben van mijzelf hoogblond en heb mijn haar nog nooit gekleurd. Mijn haar is heel dun en zacht.

Maar nu ben ik er sinds een jaar achter dat ik zowel links als rechts op mijn hoofd 1 donker bruine haar heb. Die voelt als nylon. Is ook erg dik en behoorlijk hoekig. Springt alle kanten op. Beetje een afro haar, maar dan heel lang en dik.

Hoe kan zoiets gebeuren? Heeft dat met dna te maken of een afwijking/foutje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Mogelijk zijn dat nog twee haren die zijn overgebleven uit jouw babytijd. Vraag maar eens aan je moeder wat voor haar jij had toen je werd geboren. Ik had rood haar want in de loop van het eerste levensjaar blond geworden is. Toen ik 16 was heb ik de laatste twee rode haren uit mijn hoofd getrokken, en sindsdien is het 100% blond.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkt logisch maar ik heb altijd hoog blond haar gehad. Ook als baby al. :)
Je haar verandert eens in de 7 jaar, het kan zijn dat je haar nu een andere structuur krijgt. Ga eens langs je kapper, die kan daar alles over vertellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de kleur van je haar wordt bepaald door je DNA, dna is erfelijk materiaal wat in je lichaamscellen zit en iedereen heeft 2 deeltjes dna die de kleur van je haar bepaald.. misschien hebben je ouders allebei een andere kleur haar en daarom heb jij waarschijnlijk 2 kleuren