het zal geen kwaad kunnen voor je huid, maar ik denk dat het niet prettig is in gebruik,
10 jaar geleden
Ja hoor! Ook al is er heel gedoe over op dit moment maar op 5 december wordt het gelaat gewoon weer ingesmeerd met ZWARTE schoensmeer!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zwarte Piet wordt al jaren met schoensmeer zwart gemaakt.
Nee, in elk geval lang niet alle. In sommige leervetsoorten en schoensmeer soorten zitten etsende stoffen en oplosmiddelen, zoals terpentine achtige middelen. Ook de pigmenten (kleurstoffen) kunnen schadelijke bestanddelen hebben. Het kan verbrandingsverschijnselen en/of allergische reacties opleveren. NIET DOEN dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik raad je af dit te doen, behalve de schadelijke stoffen krijg je het er bijna niet meer van af. Je huid zal dus nog dagen lang onder de schoensmeer zitten.

Je kunt vel beter wat schminck kopen, dit is juist bedoeld voor de huid: zie link http://www.visagiepro.nl/197-Merken/208-Grimas/307-Schmink-water-/creme-make-up/Bekijk-alle-producten.html