Wat helpt tegen afgebroken dunne wimpers?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De gemiddelde levensduur van een wimperhaartje bedraagt 100 tot 150 dagen. Daarna valt het haartje uit en begint een nieuwe wimper te groeien. haarproducten zijn niet goed voor je oog en ook niet aan te raden ... maar savonds met een watje olijf olie op je ogen 10 mins .... moet volgens veel vrouwen wonderen doen ... neem wel eetbare olie dan zou het verschil na 100 dagen wel te zien zijn .... en geen mascara voor een tijdje helpt ook als je vrouw bent ook kan het zijn dat het merk dat je nu gebruikt braakbaar word als het droog is ... dus verander eens van mascara
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je dat je de afgebroken wimper wilt repareren of camoufleren, of wil je weten hoe je het afbreken van wimperharen in de toekomst kunt voorkomen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@crea Ik bedoel inderdaad hoe je afgebroken wimpers kunt 'repareren'
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Repareren gaat niet lukken, je kunt het afgebroken stukje er nu eenmaal niet weer aanplakken. Wat je kunt doen zijn wimperstukjes tussen je eigen wimpers plaatsen, dan vallen de korte haartjes niet meer op, een andere duurdere vorm hiervan zijn wimperextensions, maar omdat beide methodes niet erg best zijn voor je wimpers is dit alleen een oplossing voor bijzondere gelegenheden, waar je er goed uit wilt zien, wimperextensions kun je niet voor een dagje aan laten brengen, dus eigenlijk vallen die af.
Dit is een betaalbaar merk van wimperstukjes:
https://www.kruidvat.nl/broadway-61377-cosmic-individual-lashes/p/3133712
Maar bij iedere andere drogisterij en warenhuis zijn ze te koop.
Hier de uitleg over het gebruik: http://www.beautylab.nl/how-to-individuele-wimperstukjes/ Leg bij het aanbrengen de spiegel op tafel, zodat je naar beneden moet kijken, dan gaat het een stuk makkelijker.
Verzorg je wimpers in het vervolg met wonderolie, dit kun je aanbrengen met een speciaal wimperborsteltje of een wattenstaafje (zorg dan wel dat de olie er niet meer afdrupt, om te voorkomen dat het in je oog komt), ook gezond en afwisselend eten en voldoende drinken verzorgt de wimpers optimaal. Als je mascara gebruikt, kies dan niet voor waterproof, hiermee breken je wimpers sneller af, omdat je wimpers er niet flexibel door zijn. Bij het verwijderen van oogmake-up breng je het reinigingsmiddel aan op een vochtig wattenschijfje, wat je vervolgens op je ogen legt, na ongeveer 10 seconden trek je dat langzaam onder lichte druk omlaag richting je wangen, eventueel herhalen. Let er verder op dat je niet, of zo min mogelijk door je ogen wrijft.
Succes!

Antwoorden (2)

Vaseline, wimperserum
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Best wegblijven van make-up (mascara), want dit kan het probleem verergeren, doordat het een uitdrogend effect heeft.

Er kan sprake zijn van een infectie, waar je je misschien niet van bewust bent, mogelijk gepaard met een tekort een voedingsstoffen.

Van Jamaican Black Castor Oil (olie) weet ik dat het haar kan doen teruggroeien, op voorwaarde dat deze olie regelmatig aangebracht wordt (bvb. voor het slapen gaan).

Men gebruikt ook kokosolie en honing, en vit E olie. De honing moet dan wel van goede voedzame kwaliteit zijn (best bio - dus niet gewoon een pot uit de winkel).

Manuka honing is zo'n soort honing die gebruikt wordt om zijn helende werking (en het is dus best prijzig), maar het heeft wel een hydraterende en verzachtende werking op het lichaam (en de huid + haar).

Aloë vera (gel) heeft ook een hydraterende en revitaliserende werking op het lichaam, de huid, en haar.

Hiervan gebruik je dan best het vocht uit een blad van de aloë vera plant (dus niet uit een tube, want dit heeft niet hetzelfde effect door de bewaarstoffen die eraan toegevoegd worden).

Je zou je eigen mengseltje kunnen maken en dit geregeld aanbrengen op je wimpers.

Ook letten op je voeding is erg belangrijk.

Op youtube kan je tal van videootjes vinden hieromtrent.