Kan je BB cream / getinte dagcreme dragen zonder 'gewone dagcreme'?

Hoi, ik wil zelf BB cream en getinte dagcreme gebruiken in plaats van foundation. Mijn vraag is of dit kan zonder eerst dagcreme aan te brengen. Ik hoor hier verschillende verhalen over, wat doen jullie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ja, dat kan, tenzij je een erg droge huid hebt, of erg vochtarme huid, of een anti-rimpelcreme nodig hebt, dan is het wel verstandig er een dagcreme onder te gebruiken. Haal de BB creme er wel met make-up remover af voor je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste is daar een dagcreme onder te gebruiken, laat de dagcreme intrekken en als dat gebeurd is doe je er de primer overheen. Een primer zorgt ervoor dat de foundation beter hecht en langer blijft zitten, maar mist de verzorgende en beschermende eigenschappen van een dagcreme.

Andere antwoorden (1)

Het kan wel, want in BB cream en getinte dagcream zitten al de producten die in een dagcreme zitten.
Je hoef dus geen dagcreme meer op te doen!