Manier om haargroei pernament tegen te gaan?

Ik heb steeds meer last van terugkomende haartjes tussen mijn wenkbrauwen, nu heb ik gelezen dat er technieken zijn waarbij deze pernament worden weggelaserd, maar hiervoor dien je de haartjes eerst helemaal te laten groeien, ik epileer de haartjes en vraag me nu af of er technieken zijn waarbij ik de haartjes niet eerst helemaal uit hoef te laten komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je 'permanent'? :-P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft ze niet helemaal te laten groeien, een millimeter is in de meeste gevallen voldoende

Antwoorden (2)

Je kunt inderdaad via een huidkliniek de haren weg laten laseren. Het is wat gevoelig, maar er is wel direct resultaat. Meestal heb je meerdere sessies - elke 6 weken een sessie - nodig om de haargroei te stoppen. Vervolgens moet je nog een herhalingsserie hebben om de haargroei echt permanent te laten verdwijnen. Het aantal sessies is afhankelijk van de plaats van het haar en de hoeveelheid haargroei.
Kijk goed in de polis van jouw zorgverzekeraar, want - hoe krom dan ook - sommige zorgverzekeraars vergoeden wél cosmetische behandelingen (zoals in jouw geval), maar geen medische behandelingen (zoals bij mij).

Zover ik weet zijn er geen andere technieken die haargroei permanent tegengaan. De enige andere methodes dan epileren die ik ken zijn harsen en scheren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen (totaal) antwoord op de vraag, de vraag is of er een methode is, waar je de haren niet voor hoeft te laten staan, dus voor de behandeling mag scheren, harsen of welke methode dan ook.
Als je maar lang genoeg plukt blijven ze op een gegeven moment weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet waar, vroeger had ik afentoe een haartje nu worden het er steeds meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij werkt het wel zo!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je jong bent heb je weinig haartjes en later wordt dat steeds meer, dus dat ligt niet aan het epileren. Soms als je vaak epileert zie je steeds minder haartjes terug komen, maar dat hangt er van af hoe goed je het bij houdt en het hangt ook van je genen af.