Langer bruin, tips om langer bruin te blijven

Je ziet er altijd lekker bruin uit na een zonnige vakantie of een zonnebank kuurtje. Helaas gaat deze kleur altijd weer snel weg. Dat is ook niet verwonderlijk als je je bedenkt dat je huid zich om de 10 dagen vernieuwt. Toch willen we er vaak van alles aan doen om de bruine kleur langer te behouden. Graag geven we je tips om je bruine kleur langer vast te houden zodat je er nog langer van kan genieten.

Huid hydrateren
Het is vooral belangrijk dat je de huid voldoende hydrateerd. Hierdoor blijft je huid langer zijn bruine kleur behouden. Gebruik na het zonnebaden een aftersun om de hydratatie direct op peil te brengen. Gebruik vervolgens een goede hydraterende en vette bodymilk of crème. Gebruik bij voorkeur een crème met liposomentechnologie, dit zijn microscopische vetkogeltjes die hydraterende substanties in de diepere huidlagen inbrengen.

Vermijdt ligbaden
Alhoewel het heerlijk is om lang in bad te liggen is dit erg slecht voor het behouden van je kleur. Van lang in bad liggen droogt je huid uit, neem daarom een douche en beperk de tijd dat je eronder staat. Meteen na het douchen moet je de huid hydrateren, dit geldt niet alleen voor douchen maar ook voor andere blootstellingen aan water zoals zwemmen.

Scrubben
Scrubben is met name belangrijk voor dat je gaat zonnen. Hiermee haal je de dode huidcellen weg waardoor de kleur dieper doordringt in je huid. Gebruik na het zonnebaden bij voorkeur een milde scrub en gebruik altijd een hydraterende crème daarna. Met een goede en milde scrubcrème verwijder je alleen de huidschilfers en niet je bruine kleur.

Drink veel water
Het is erg belangrijk om veel water te drinken. Dit verbetert niet alleen de doorbloeding van je huid, het zorgt er ook voor dat je huidcellen minder snel afsterven.

Voeding
Eet veel fruit en groente, dit is belangrijk voor een gezonde huid. Probeer vooral producten te eten met Bèta-caroteen. Betacaroteen is een sterke antioxidant die de veroudering van je (huid)cellen door een teveel aan zon tegen gaat. Je vind Betacaroteen met name in wortels, kool en broccoli.

Toegevoegd na 51 seconden:
http://www.choosebeauty.nl/index.php/langer-bruin-tips-om-langer-bruin-te-blijven.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een bodylotion met een tikje bruin zonder zon gebruiken, bijv die van dove.