Hoe kan ik mijn geblondeerd haar terug natuurlijk doen?

Hoi iedereen!
Ik heb 2 weken geleden mijn haar geblondeerd, mijn natuurlijke haarkleur is lichtbruin maar mijn haar is nu oranje en ik vind het echt niet mooi, dus ik wil het graag terug ontkleuren, mijn vraag is dus of je geblondeerd haar kan ontkleuren? Ik heb al vanalles opgezocht maar ik kan echt niks vinden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (4)

Ik had het ook zo. Is mij ook iets te oranje naar mijn zin.
Als je er een kleur met astint overheen doet dan gaat de oranje kleur wr een beetje uit.
Mijn haar is nu goudblond.
Door te wassen met zilvershampoo word de "warmte" in je haar ook minder.

Ik laat het nu even zo. Heeft al 2x een opdonder gehad. Misschien over een paar weekjes een beetje donkerder.
Je hebt nu de kleuring uit de haar gehaald. Ontkleuring kun je er niet uithalenZ
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is, dat je de ontkleuring (blondering) te snel uit je haar hebt gehaald. Donker haar bevat roodpigmenten die dominant zijn. Als je de ontkleuring te kort laat zitten, zit dat rood nog in je haar, waardoor je haar oranje wordt. Je kunt je haar verder ontkleuren, maar daar beschadig je je haar enorm mee, wat tot gevolg heeft, dat je haar breekbaar wordt en gaat pluizen. Wat je ook kunt doen is je haar voor pigmenteren en dan een goede kleur over je haar zetten. Dit is niet makkelijk, zeker niet als je weinig tot geen kennis hebt van haarkleuren. Ik adviseer je daarom naar e kapper te gaan en je probleem daar op te laten lossen. Als je dit toch zelf wil doen, koop je producten dan bij een kapperswinkel en laat je daar goed adviseren. Hier voorbeelden van deze winkels, maar in de grote steden zijn er volop te vinden, ook onder andere namen.
http://www.hairzone.nl/filialen.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik goud, rood bruin ?! Ja gebruikje natuur bruin of mat bruin dan wordt het mat groenig . Waarom tijdens het bleken heb je toch al veel geel en rood weg ge bleekt . Dus dat moet terug . De regel bij lichter kleuren stel je recept mat in , weer terug donker stel je recept warmer in ( roder ) . Maar beter is wat Crea schrijft ga naar de kapper . Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste is om even langs een kapper te gaan ipv zelf te gaan dokteren met kleurtjes en ontkleurtjes :)

Het wil nog wel eens voorkomen dat mensen die van donker naar blond gaan, oranje uitvallen. Dit komt door het pigment in het haar. Dit bevalt mensen vaak niet en willen dan weer donker, met als resultaat dat het haar groen uitslaat..

Je kunt dus het beste naar een goed kapper gaan anders ga je geheid voor paal lopen.