Is een refill parfum hetzelfde als de originele?

ik heb eau de parfum cadeau gehad maar ik ben er niet blij mee .
het ruikt niet zo lekker als de originele .
het is van Kenzo met de klaproos
weet iemand als de refill ook goed is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als het originele parfum is zou die hetzelfde moeten zijn.

Wat zou kunnen is dat je een andere sterkte hebt gehad; parfum bevat 20-40% bestanddelen, eau de parfum 10-20%. Eau de parfum is dus minder sterk qua geurstoffen en kan hierdoor iets anders ruiken. Mogelijk is dat het verschil dat je ervaart.

Ook kan het zijn dat je een namaakproduct hebt gekregen. Deze lijken vaak qua geur wel op het origineel maar zijn veel vluchtiger en van goedkopere materialen gemaakt.

Toegevoegd na 34 minuten:
Ook zou je eigen parfum Eau de toilette kunnen zijn, die is juist weer wat meer waterig dan Eau de parfum.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En die je al had? Is dat ook eau de parfum of was dat parfum of eau de toilette?