Hoe krul je je haar op een natuurlijke wijze ?

Ik heb men haar al een paar keer via het wassen proberen te krullen. Maar dat is niet gelukt. (niet via een technische wijze)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Amadea
9 jaar geleden
Dat is toch onnatuurlijk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bovendien werkt de spray niet op stijl haar. Ik weet wel wat wel werkt, maar dit is misschien te technisch:
Rol grote rollers kris kras in je haar nadat je het hebt gewassen (geen versteviging aanbrengen). De maat ligt een beetje aan de lengte van je haar. Rol de rollers vanaf de punten (uiteinde van je haar in en trek de haren strak terwijl je de rollers indraait. Laat je haar opdrogen, dit duurt langer met een roller in je haar, dan zonder roller, hou daar rekening mee. Je kunt je haar ook droog föhnen of lekker ouderwets onder de droogkap. Controleer door 1 roller eruit te draaien of je haar droog is. Als je haar droog is, dan haal je de rollers er voorzichtig de tegengestelde richting uit rollend, eruit. De krullen zijn nu behoorlijk stijfjes. Dit kun je verhelpen door een paar uur te wachten, dan zakken de krullen wat losser en heb je natuurlijke krullen. Je kunt dit proces ook versnellen door een paar keer met je vingers door je haar te gaan, of met een grof getande kam of borstel door je haar te gaan. Als het naar je zin zit, kun je haarlak of gellac aanbrengen om het effect lang te behouden.
Deze rollers zijn onder andere te koop bij drogisterijen en de Primark.
http://www.saboan.com/contents/nl/p1889.html

Antwoorden (5)

Door je haar 's avonds nat te maken, er papillotten in te draaien, en daar dan op te gaan slapen. De volgende ochtend zul je nadat je de papillotten eruit gehaald hebt ontdekken dat je pijpekrullen hebt gekregen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die pijpenkrullen moet je dan niet gaan kammen of borstelen, want dan krijg je hele rare krulletjes. Gebruik grove papillotten voor grove krullen en dunne voor kleine krullen.
Je haar voor het slapen, als het nat is, invlechten, misschien een idee? Dan krijg je waarschijnlijk wel meer golven dan echt krullen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik gebruik het product cruly wurly van het merk lush , hiervan gaat mijn haar zichtbaar meer krullen, en voor mooie natuurlijke krullen doe ik mijn haar in een vissengraat terwijl het nog nat is. als je vervolgens de volgende morgen je vissengraat eruit haalt heb je mooie natuurlijke krullen , het effect van een vissengraat is beter dan van een gewone vlecht, als je niet weet hoe je een vissengraat moet maken: zoek het op op youtube er zijn honderden filmpjes die het uitleggen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf geen papiloten dus doe het met sokken haha. Kijk op youtube daar zie je verschillende methodes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sleep in rollers.

Ze zijn echt ideaal! Je kan er heerlijk mee slapen en de volgende dag heb je mooie natuurlijke krullen.
Zijn ook makkelijk in te draaien.