Ik heb 2 weken geleden een doorn in mijn voet gekregen deze zit er nog steeds in alleen onzichtbaar voor mij wat moet ik doen ??

Ik heb al sodabadje geprobeerd dit werkte niet helaas

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beste powergen helaas is de plek waar de doorn zat al een soort bult aan het vormer is dit al een ontsteking ??
Powergen
10 jaar geleden
Ik ben geen dokter en dat durf ik dus ook niet te zeggen, wat ik wel denk is dus dat het al aan het irriteren is, anders zal je ook geen bultje krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat je gelijk hebt het doet ook veel pijn als ik erop loop raad je naar de huisarts gaan nog steeds aan ?
Powergen
10 jaar geleden
Ja sowieso, als jij niet die doorn eruit krijgt moet het door iemand anders gedaan worden en het liefst door een professioneel iemand. Die kan dan misschien ook de wond gelijk schoonmaken met een bepaald middel.

Antwoorden (3)

Toch nog ff naar de huisarts gaan, de wond kan altijd nog gaan ontsteken en dan ben je verder van huis.
10 jaar geleden
Sodabadje is op zich prima om eerst te proberen, maar als dat de afgelopen 2 weken niet gewerkt heeft, dat gaat dat ook niet meer werken.
De enige methode die dan nog rest is de doorn er door iemand anders uit te laten halen. Op zich zou dit iedereen kunnen zijn, afhankelijk van hoe diep de doorn zit. Ik denk, dat het wel een logische keus zou zijn om dit door je huisarts te laten doen.

Als het gebied rondom de doorn nu ook dikker wordt, dan zou het heel goed kunnen dat het wondje geïnfecteerd is geraakt en is gaan ontsteken. Als het wondje is gaan ontsteken dan wordt het gebied eromheen rood, dikker en pijnlijk. Soms komt er ook pus uit het wondje. Als het wondje al dicht is kan je pus soms door de huid zien zitten als een witte plek.
Dit zou zeker een reden zijn om een arts te bezoeken. Niet dat er dan antibiotica nodig zijn. Meestal is het voldoende om de doorn te verwijderen, de genezing volgt dan vanzelf. In een ontstoken gebied is de doorn wel lastiger te vinden en dus lastiger te verwijderen. Bovendien is het wel fijn als zo'n pijnlijk gebied hiervoor verdoofd wordt. En het is dan natuurlijk fijn, dat er iemand met verstand van zaken naar gekeken heeft.

Hoe je het ook wendt of keert, je komt pas van je klachten af als de doorn uit je voet is verwijderd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hele simpele manier om van splinters af te komen is met boter of margarine. Even een mespuntje boter erop leggen en de huid wordt glad en zacht. Met een scherpe naald of een vishaakje kun je wat van de dode opperhuid stukmaken, zodat de splinter weer naar buiten kan. Met wat in de huid knijpen en wat pulken met de scherpe naald krijg je de splinter er wel uit, de smerende en zacht makende werking van de boter maakt het allemaal erg makkelijk.