Hoe verzorg ik een zwelling na een vuistgevecht?

Hallo, ongeveer 8 maanden geleden liep een feestje uit de hand en er kwam een gevecht ik sloeg mis op de grond en na 1 minuut voelde ik dat mijn vuist raar aanvoelde wanneer ik hem dichtkneep ik keek naar me vuist en ik zag een grote zwelling op mijn vuist (knook van middelvinger) de volgende dag werd het minder en na een tijdje zag je alleen nog een klein bultjes maar die voelde ik niet meer, nu doe ik kickboksen uit zelfverdediging en wanneer ik sla voel ik pijn op de zelfde plek en word het een iets klein grotere bultje en kan ik me vuist niet meer zo goed knijpen na een tijdje gaat het weer weg en keer op keer komt het terug het is nu 1jaar geleden dat het is gebeurd, wat is dit en is het iets ergs?
(Letop: de afbeelding is enkel een voorbeeld van hoe de zwelling eruitzag)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Als je een zwelling hebt is het verstandig om er meteen een coolpack op te leggen en dit meerdere keren te herhalen maar uiteraard heb je dat niet altijd bij de hand.
Het beste kun je zorgen dat je altijd een tube van Amiflor vallen en stoten gel bij je hebt omdat hiermee "meestal" zwellingen snel verdwijnen en blauwe plekken vermindert,dit meerde malen per dag een beetje inmasseren.
Dit is voor lichte kneuzingen uiteraard niet voor wat jij had want in dat geval kun je het beste meteen naar je huisarts gaan en als die geen spreekuur heeft naar de huisartsenpost of 1e hulp.

Met wat je nu hebt kun je zelf niets meer doen dus ik raad je aan om naar de huisarts te gaan om te vragen wat het kan zijn en wat te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals hierboven staat vermeld direct erna koelen,maar tegen zwellingen en bloeduitsortingen raad ik je dan Hiroduid aan,dit werkt goed en snel.

Verder denk ik dat dit altijd wel een zwakke plek zal blijven.