ik wil bruisbollen maken maar daar moet citroenzuur poeder in maar dat is veel te duur, dus waarmee kan ik het vervangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij drogisterijen kun je los citroenzuur kopen, is niet zo duur, je kan de hoeveelheid nemen die je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar heb je daar ook een link van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijs valt mee hoor,je hebt hier een kilo voor 5,95 http://www.brouwmarkt.nl/zuren-ontzuurders-c-255_37.html

Antwoorden (1)

Citroenzuur is niet duur ; voor ongeveer 8 euro heb je bij de apotheek (elke apotheek) een hele grote pot (800 gram) waar je ik weet niet hoeveel bruisballen mee kunt maken. Kleinere hoeveelheden zijn iets duurder (omdat je dan een extra potje erbij moet kopen dat eenpaar kwartjes kost), maar als ingredient is het alleszins betaalbaar. (Het wordt normaliter gebruikt voor schoonmaken, inmaken van voedsel of om drank te maken).

Een alternatief is wijnsteenzuur, maar dat is WEL duur '; rond de dertig euro voor een kilo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, bij de drogisterij doen ze het ook in zakjes, of eigen meegenomen bakjes. +