Binnen de cosmetica en pharmseutische industrie werkt men met een door het INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients) gestandariseerde benaming voor ingredient en producten, dit is veelal in het latijns. In latijn is aqua water en dus ja.

Het gaat hier dan om water weliswaar meestal om gezuiverd (dus +/- 99.8% zuiverheid). Dit is geclassifiseerd onder een solvent (oplosser) en moet binnen bepaalde PH waardes zijn. Slechts enkele ingredienten hebben een engelse benaming.

In de bron kan je de in de EU INCI producten vinden de 2e link is uw Aqua.

Toegevoegd na 39 seconden:
ofwel H2O

Toegevoegd na 9 minuten:
Pharmaseutische standaard voor europa is door een aantal partijen vastgelegd meer info op bron 3
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, is niet anders dan gewoon water. Puur water.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is water, maar geen gewoon kraanwater want dat bederft te snel. Het is meestal gedestilleerd water. En heel soms zuiver bronwater.
Amadea