Is conditioner goed voor je haar ?

Ik heb behoorlijk dun ,droog, blond haar , en was mijn haar 2 maal in de week.
Ik gebruik altijd conditioner na het wassen op de puntjes van mijn haar omdat ik denk dat het goed is voor mijn haar. Maar niet iedereen zegt dat , sommige zeggen dat het slecht is voor je haar of dat het er vet van wordt (is bij mij helemaal niet het geval) of dat het van je haar afhangt. Dus is conditioner goed voor mn haar of niet ? en zo ja , waar moet ik op letten als ik conditioner koop ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, conditioner is goed voor je haar, conditioner is bedoeld om je haar te verzorgen, beschermen en voeden. Dit werkt nog door nadat je onder de douche uitkomt.
Let erop dat je een conditioner kiest, die past bij je haar, in jouw geval dus bijvoorbeeld een conditioner voor beschadigd (blond haar is meestal beschadigd, omdat het vrij poreus is) droog haar. Eventueel met nog een ingrediënt erin dat je haar wat dikker doet lijken. De beste producten koop je bij de kapper, duurder, maar zuinig in gebruik. Door het zuinig in gebruik, is het gemiddeld gezien niet veel duurder, omdat je veel langer met zo'n fles/tube doet, dan die uit de winkel. Uit de drogisterij heeft John Frieda goede producten. Leg de keus bij het zwakste punt van je haar, in jouw geval is dat beschadigd of droog, dit omdat een conditioner zelden veel soorten problemen op het etiket heeft staan. De full repair is een goede keus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, conditioner zorgt ervoor dat de haarschubben zich sluiten. Ook voedt en verzorgt het je haar en maakt het doorkambaar.