Moet je huid wennen aan de zon?

Normaliter ben ik best veel in de zon te vinden, maar dit jaar is dat anders geweest. Ik heb amper zon gezien en vandaag heb ik pas de eerste stralen echt meegepakt (lees: lekker bakken in op het balkon). Is dit slecht? Moet je huid eerst wennen aan de zon? Want de zonkracht is vandaag volgens mij best wel hoog...

2 jaar geleden
in: Huid
1.3K

Antwoorden (1)

Ja, je huid moet eerst wennen. Als je huid een tijd geen zon heeft gehad zal je eerst wat meer moeten wennen dan je al een week zon hebt gehad. Let wel op want met een briesje voel je de zon niet zo fel als wanneer het windstil is. Ook jezelf beschermen is belangrijk want teveel zon kan je huid beschadigen. Tussen 12:00 en 15:00 is de zon het felst en kan dan het meeste schade aanrichten als je er direct in gaat zitten.Wil je er toch in dan Smeer jezelf dan in en bedek je huid met een shirt met mouwen en je hoofd met een pet of hoed. En vergeet je ogen niet te beschermen met een goede zonnebril.
2 jaar geleden
Z512099
2 jaar geleden
Wat je niet allemaal moet doen uit voorzorg, zo gezond is de zon.