Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom rult sommige (zonnebrand)creme?

Ik heb onlangs de gezichts zonnecreme van merk X gekocht. Ik ben erg ontevreden (het lijkt alsof ik m'n gezicht met nat papier heb ingesmeerd), maar ik heb het idee dat het aan de werking tussen creme en mijn huid ligt, niet zozeer aan de creme zelf.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het klinkt raar, maar dan is je gezicht niet schoon genoeg. En daarom blijft er een laagje zonnebrand plakken wat zich heeft vermengt met het 'vuil' van je huid. Eerst je gezicht goed reinigen en dan daarna de zonnebrand aanbrengen. Dan trekt die goed in ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat te doen als ik zonnebrandcreme over moisturizer aanbreng (want dat is het geval nl)? Moisturuzer is standaard en als blijkt dat ik naar buiten ga, doe ik er zonnecreme overheen. Bij merk Y heb ik overigens geen last van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan is er een opeenstapeling aan laagjes op je gezicht en dat kan ook gaan rullen. Een andere dagcreme gebruiken, iets lichter van textuur. En de zonnebrand niet smeren, maar op je huid deppen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding